Torkade majskolvar?
Jag läste nånstans att man kan ge torkade majskolvar för att det är bra att gnaga på? Nån som testat det och hur torkar man de i så fall? Koka först och sen?
Det finns att köpa på zoo-butiken, mina korvar älskar det :o)

såna där små i trepack? Heter dom inte nåt med popcorn…?
Jag fick det av några jag känner :) Vet inte vart man kan köpa det.
Värd på Choklad iFokus
Ja dels finns det 3-pack och dels fins det styckevis.
Jag gav min första hamster Hampus en majskolv å de va mycket uppskattat, har tänkt ge mina nuvarande töser det också, men de hade ingen sist jag va på djuraffären..
Jag ger såna torkade majsar till både råttorna och hamstern, dom älskar det!
Finns torkade majskolvar bara på djuraffärer eller kan man hitta det nån annanstans?
Nån som kan svara på mina fråga? (#7)
"Majsarna" uppskattas vädigt mycket här hemma :D
Jag får tag på dom i djuraffären.

#8 Jag tror nog att nån hade svarat om de vetat svaret… jag själv har inte en aning.

#8 Har du ingen djuräffär i närheten av dig som säljer så skulle jag kunna köpa och skicka upp men då blir det ju frakt på det.. :/ men jag kan kolla upp hur mkt det skulle bli isf om du är intresserad.. ;P
// Nathalie
#11 Jo, de hade förut. Har inte haft möjlighet att ta mej till Djurmagazinet å SiljaZoo än, men ska väl dit å kika nån dag antar jag, snart slut på hamsterkäk :P Tack, men det är inte jätteviktigt :)
Va på Djurmagazinet igår å köpte ett litet paket (3-pack) med några jättesöta majskolvar, ser jätteskojiga ut :D

Jag köpte torkade majskolvar idag på city stormarknad 2 st i ett pack.
Jag har 2 st i min aktivitetsbur…Det är mina första så jag fick med dem som ett test =)
Är majskolv fett för hamstern?

asså om man läser på dessa små i 3 pack , så ska det poppas till popcorn , hon i affären sa dte iaf :S kan de tycka om det?
wooot? De ska inte poppas…dessa vi pratar om kan du ge hamstern direkt
Er maiskolbene sukret eller er de sukkerfrie?

#19 Joo dessa små mini pop tror jag dom heter, sån som du hade på bilden med Biggan den röda. Dom kan faktiskt poppas.. Det står på paketet..
Fast mina uppskattar dom "råa" sas så varför göra sig det besväret? :P Så #18 Dom måste inte poppas, men dom kan poppas om man vill.. :)
// Nathalie
Det finns ju både små-majskolvar och normal-stora Jg har dock inte provat på att ge till mina hammisar :) Tror dom gillar deet.