Brilliant idé ... kanske?
Maskrosorna har blommat ut (första gången i år) och maskrosbollarna breder ut sig (dock har de flesta redan släppt sina frön. Men hur som helst undrar jag om det går att ge hamstrarna dessa frön? De bör ju inte vara giftiga men ja… Det skadar inte att kolla med mer insatta hamstermänniskor först :P
de älskar dom fröna.
du kan så dom å ge det gröna som växer upp med rötterna kvar

Jag "rastade" hamstrarna i gröngräset ute idag en stund och speciellt Birgitta gick lös på allt det gröna med liv och lust, proppade framför allt i sig utblommade maskrosor så det verkar vara populärt godis för hamstrar. Mina andra två var mer intresserade av att gräva i rabatterna men Birgitta åt sig som sagt fram…
Det har jag aldrig tänkt på. Kanske ska testa det då :)

Maskrosrötter brukar nog vara en allmänfavorit hos djur. Björnarna på skansen ska tydligen föredra maskrosrötter framför äpplen xD
#4 Det låter inte spec mättande :D

#5 Nje men som godis fungerar det nog ^^
Hundarna är likadana, rensar man ogräs och maskrosor upp med roten så står de bredvid och kastar i sig maskrosrötterna xD
Fast för att kanske återgå lite till fröna, eftersom resten av maskrosen är urindrivande kan man ju undra om fröna också är det..
Jag gav Mirella fröna idag eller om de va igår, hursomhelst vet jag inte om det va populärt, glömde bort att kolla om det gick åt :P

Hilma fick i förrgår och hon blev jätte förtjust i det :P

Kan man ge dom själva maskrosblomman (alltså det gula)?
+Ska man bara ta de vita små tussarna???
#9 Jadå, de är inga problem! :)
#10 Du kan ge hela, ingen fara :)
Kan man ge hela maskrosen???
#12 Yepp, går fint.
Haha, har jag aldrig hört talas om hah