Prickar??? på väg!!
Min kopparhona håller just nu på å föder min R-kull… Nu hoppas jag att d blir en fin Ds till mig att behålla…. men framförallt hoppas jag ju att allt går bra….
Ni kan läsa mer på tråden: "Prickiga Englatassar hoppas jag på!!" 
Kul! Grattis. Håller en tumme hårt.

Grattis!
Tack tjejjer!!

Vad spännande!! :D
// Nathalie
Gav mamma yoghurt å fräscha ärtskott alldeles nyss å såg då ett gäng bubbelgum under henne… såg inte ut å va så många, kanske 7-8 st… men huvudsaken e att mamsen mår bra å glatt mumsa i sig!!

Ja men mamma är väl inte så stor i kroppen så det var väl alldeles lagom många kan jag tycka.. *thihi* ;D
// Nathalie
Grattis! Spännande! Måste uppdatera med bilder och färger senare
Sänder lite ärtor till mor och barn! Grattis!
Tack! Guuuuuuuuuud vad man e nyfiken………..
men bara ngra dgr till så kan man se om d e ngn/ngra som e prickiga……….
Grattis till bebbarna ^^
Tack Sara!!!
Söta…vad är den mörka? en nf umb tro?
Ja nf e d i vikket fall… den dök på studs så man ser ju inte den fina bläsen… å den stannar här oavsett kön

Bra val med den teckningen…hihi

Vad spännande!
Läkkurt! Kanske ligger lite caramell dom spotar där oxå.. 
// Nathalie
el koppar????????????? d skulle va läckurt d Nathalie!!

#18 Då kommer jag och snor vare sig du vill eller inte.. :P
// Nathalie

NEE MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅ. Kolla på den som gäspar på #21
Fy va gullig
D e den som förmodligen e en nf Ds med bläsen!!!

Jo men nog sjutton ser den brun ut! :O Nu ska jag vara elak: Hoppas det är en choklad! Varför ska du lyckas före mig?! :O *haha* Nej då så elak är jag inte! ;) Jag hoppas det blir en liten bö sobel dom spot för att då kommer jag att komma och kidnappa den vare sig du vill eller ej! :P *mouhahahaha*
// Nathalie

Fortsätt pumpa in bilder. Älskar hamstrar och möss när dom är ny födda.
Är det en svart ds? En nf ser man i alla fall.
Bilderna är inte så skarpa, men man ser ju prickarna…
Jag tror tamej 17 den mörkaste e en svart… å den brune e nog en b.ö sobel…. hoppas jag i alla fall… d e ju snäppet svårare å se färger nu med alla dessa prickar… men d visar sig me tiden!!
Den brune tösen stannar här i alla fall… den svarte tror jag e en hane… vi får se om d blir d båda som stannar…. fast jag håller ju ej på med svart… suck.. men den e ju så läckurt tecknad…..
Fint med svart ds! Prickarna gör sig ju bra på dom…hihi.

Ååå den vill jag ha *pekar på* Tycker mig se en bö sobel och sedan en som ser lite mer orange ut med prickar?!
Säg inte att du lyckats med både bö sobel dom spot OCH koppar dom spot på första försöket!? Då är det fusk.. :P
// Nathalie
Ja men icke önskvärt i mina cremelinjer så d bidde en liten besvikelse att d finns i föräldrarna… men man kan drömma att d ploppar fram ögonringar snart… å vips så bidde d en sobel!!

#36 Fast det visste du ju redan eftersom det finns choklad bakom ju..
(Eller tänker jag fel nu?)
// Nathalie
Jovisst… men man kan väl alltid hoppas att även fast d finns bakåt… att djuren ej bär på d i alla fallen…. hoppet lever man länge på…. hehe…
#35… vikken menar du ser koppar ut??? d 4 som e ljusa tippar jag på e carameller el cremar….

#38 Jo det förståss.. Hoppas kan man ju.. :P *thihi*
// Nathalie

#39 Nej det var huvudet på #29 men när jag kollade igen så förstod jag att det var bilden som gjorde den ljusare o att den är samma som bö sobeln..
Fast en av caramellerna ser ju ut att ha som ett oranget streck över ryggen..
// Nathalie
mmm…. men d e för ljusa för å vara koppar… tyvärr…

#42 Jo d vet jag men jag tänkte om dom kunde vara över spottade.. ;) Men det kanske bara är jag som drömmer.. *thihi*
Har du ingen inställning på din kamera så att du kan ta lite mörkare bilder? ;)
// Nathalie
Näpp… d e en skitkamera på närbilder… men tar bra bilder på avstånd…. fniss… inte d ultimata när man föder upp hamstrar, i know…
#14… el kanske d e en riktigt mörk nf umb som du gissa på… håll tummen!!
#45 Ja, en riktigt mörk nf umb kan det vara…eftersom dom ser ju mörkbruna ut som små…
Ja jo jag vet hur en nf umb ser ut efter ngra år…. men denna e väldans svart, d e därför jag tvivlar…..

Jättegossiga ser dem ut att vara Marie!!
grattis marie ..så fiiina
Tack på er!

Graaaaattiiiiiis ;-)
Guud vad fina.. Måste va roligt att följa en kull! Tyvärr så fick ju inte jag följa vår egna kull… :/

Grattis=)
Tack!!
Tur man har extraburar!!

Vet inte om jag skrivit grattis redan, men gör det igen! Grattis till kullen!
Ska bli roligt att se bilder på dem när de är lite mer hamstriga
Hur många är de?
Tack! D e 6 st… 2 st stannar nog här hos mig.. ja snart kommer d knatandes ut från mammans skyddande magge, då blir d mer kort!!
Fina tjockisar :))

Är det inte inventeringsdax snart?! Jag är ju så nyfiken så att jag håller på å dööööör! 
// Nathalie
Nääää du …. den gick jag på sist… å då försvann 2 st…. så här e d tålamod som gäller fröken fräken…
Men jag kan med glädje meddela att den som jag var så orolig skulle vara svart (vill ej ha svart i mina cremar) e en solklar NF.UMB…. Jag fick allt i ett paket!!
.. el om d nu e 2!
Suddigt otydligt kort jag vet…. men jag stoppar ner kameran fort å knäpper… huvudsaken jag kan kolla på färger… å nu vette 17 om jag inte kan se en hätta på den ja trodde va b.ö sobel….
Kolla lite roligt, d sitter åt samma håll allihopa…
D ser lite skumt ut för jag har försökt claryfiea lite grann…
Rost Ds??
could be could be…..
Det är ju fint! Hihi….jackpott kull ju.

Vilka söta små flodhästar!! 
// Nathalie
Ser så ut, men Lotte har ju haft en och kanske är den bästa o svara på det….
Hona eller hane?
Pöjk d me…
Under teckningar på Shf sida e d en creme mosaik från just Lotte… å jag har ju Lottes linjer… Ja jag skickat in till listan får vi se … men d kan inte va ngt annat…
kan ju va en koppar under allt d vita me kom ja på…
Den ska du väl ändå behålla? en koppar ds mosaik….
Hmmm detta blir svårt… får helt enkelt avvakta å se….
Fått svar från Lisa nu att d e en mosaik… lite roligt…
Grattis!!
Jo, klart du ska behålla! Inte ofta det föds en sån juh.
Tackar!!
D verkar som mosaik fläcken hittills har dykt upp på creme så då kanske man har sån tur att den e en koppar som mor sin… ja då bidde d 2 som stanna, synd bara att d båda e hanar… men man kan ju ej få allt….
Grattis!!! GUUD va coolt =)
kramiz

Någon som har en bild på hur en vuxen mosaik ser ut. Jättenyfiken ju.
D finns på SHF:s sida under teckningar!!
Roligt med Mosaik, grattis! :)
Mosaik, läckert!

Häftigt…. Måste komma å glutta nån dag…Har inte sett sånna.
Nyfiken nyfiken.
Kramiz

#77 Tack, nu såg jag. Ska bli spännande att se hur din växer till sig.
Nu e rosten bokad, nf. umben stannar å mosaiken e d en viss Mocchinovän som nog ska få ta…
klurar fortfarande på d… så nu finns d 1 ljus hona å 2 ljusa hanar kvar som e obokade.. får återkomma me exakta färger på dem (överspottade?) el om d e albinos, d e väldigt vita fortfarande…
Mera bilder tack! *nyfiken*

Svårt när dom är så övertecknade.. Kan ju vara creme, caramell lr koppar.. Om den nu har röda ögon.. Har den svarta är det ju en garanterad creme.. :)
// Nathalie
Söta ^^

vääldigt söta faktiskt!=)
Mosaiken är jätteläcker :o)
Tack Åsa… ja nu börjar d bli lite småjobbigt… vem ska få stanna??

Vilken härlig kull
A
Tack AK!! Ni kan komma på söndag å hämta er kille om ni vill… kors i taket e jag ledig då!! El så kommer jag med han så kan jag gossa med alla era djur…
Fy vilka goooosbollar <3
Tackelitack Sara…
Men jag har såna besvär med denna kull…. Arrrgggghhhhh…..KAN INTE BESTÄMMA VIKKEN SOM SKA STANNA HÄR HOS MIG

Lyllo dig!! Inatt kommer jag och snor så akta dig!!
Nf såklart, plätt lätt :) eller skall du spara en till?
Tack Caroline!! Ja d blir nog Razzle-Dazzle i alla fall… men d e svårt… ska se om jag hinner ta nya bilder på dem, nu e d ju 4 v om 2 dgr….

Är det den som är jättefläckig som är Razzle?
Ja Nf:en…… den andre framifrån…
e så glad för han har ju fått både hel bläs å jämt fördelad teckning över hela kroppen… som en Ds helst ska ha….

Trodde det, han ser ju hur vacker ut som helst!!
Tack gulliga du!!
Har du tänkt para honom med en nf-hona? I så fall är jag redan nu intresserad av en bebbe :o)

#110 Ja det tycker jag helt klart! ;)
// Nathalie
#110, det tycker jag låter som en utmärkt idé
o jag vill ha första tjing :O) vet ju idag inte om jag behöver hona eller hane då, men antingen eller i alla fall :o)
Vid närmare eftertanke så är det nog bäst med en hane, då jag ska para Ego-Boy, mörk nf satin, med Hanna, nf-umb nästa månad, då kan jag spara en hona där :o) som sedan blir fru till den :O)
Då säger vi så!!! I will fix…
Japp en ds-hane skriver du Åsa i rumpan på :O)

Spottarna kanske bildar namnet Åsa.
Satin-spottar låter ju helt galet fint.
#115 Hahahaha ja det skulle vara det då 
Nu e min R-kull bokad å såld!!
Ngra blir kvar ett tag då köparna bor en bra bit bort…
Får jag lite extra tid med gosbollarna..
Kanske tråden kan va kvar lite i alla fall om ngn vill titta på bilderna…
????
#117 Ja, jag flyttar den till Avel ;)

"Några blir kvar" snarare EN blir kvar.. *haha* :P Bara jag som bor lite längre bort juh.. Taskigt! Du får flytta närmare! ;)
Nu får du bombadera tråden med bilder på Rally-Kalle Rebel! *haha*
// Nathalie
Vad vet du om d hörru du ru….. hehe…
Japp ska bara ladda min alldeles nyinköpta NIKON kamera!!!!!
Vad vart det för Nikon? :o)

Nu har iallalfall en liten Russin prick flyttat hem till oss. Gissa om lilltösen blev lycklig när han kom hem. Han är ju för rysligt go. Som en liten russin bulle.
AK

Russin-pricks-bilder!!!
#123… Ååå va roligt att ni e nöjda med Russin!!

Bra kamera och jätte gullig son
AK
Tack Ak!! Inte kan man tro han inte ens har fyllt 11 år… 
guud vilka bra bilder….

Helt klart en annan kvalité på bilderna!! UNDERBARA!! Och på min lilla sötsnutte!! Vad jag längtar!!
Får se om jag kanske kan övertala skjutsen att ta vägen förbi Västerås på söndag när vi ska hem från Halland.. ;) Såå jag kan få hem trollungen! Kanske att jag kidnappar din Oliver och lämnar min Oliver hos dig istället.. Undra om du skulle märka.. *haha* :P
// Nathalie
Jaaaaaaaaa fixa d nästa söndag så slipper du vänta så…!!
Hihi… Min Oliwer e på Öland då så d går inte att byta… haha..
#132.. Tack vännen!!

#134 Rackarns då! Men då lämnar jag bara min Oliver då.. *haha* :P
// Nathalie
Sicken sötplutt :O)

Men min lilla sötnos då!! :D Längtar halvt ihjäl mig!
// Nathalie
Jamen usch va svårt d va å välja vikken som skulle stanna… å d blir ju ej lättare när han e kvar… nog bäst du hämtar han illa kvickt annars kanske båda stannar…

#140 Nej då du! Jag kommer med ett helt gäng starka karlar på söndag! Eller ja karlar och karlar.. :/ Ehh.. Glöm vad jag just sa men jag kommer på söndag (tror jag).. ;)
// Nathalie

Men vilka fina bilder Marie…
Roligt att du hittade en bra kamera till slut!
Kram