Hamster Hus ?

Jag har inte hus, låter mina få bädda i toalettpappers remsor :)

Okej vad ska man ha för toalett papper till dem ?

Hört att det helst ska vara utan tryck, eller åtminstånde mindre tryck. Jag använder det som finns hemma, vilken oftast brukar vara de billigaste märkerna som eldorado, euro shopper etc.
Mina får sönderklippta t-tröjebitar och toapapper att boa med. Det går bra med vilket toa-papper som helst.
Tjorven är en lite dvärg kanske jag skulle nämna så ni inte tror att det är en guldis som tryckt in sig i detta lilla pumpa-bo:)
Just nu har mina en varsin kartong av större modell att boa i. De boar med t-shirtremsor å rivet toalettpapper :)

#7 Okej men om man vill ha ett trähus vad som man ha i det då ? Jag har haft ett slags bomull är det bra ?
#8 nej absolut aldrig denna vadd. Ge hamstern toapapper istället.
det finns syntetvadd o så finns det naturlig vadd(?) den naturliga kan hamstern äta upp ifall den fastnar i det el liknande, så den är okej!
#10 om den fastnar i det och gnager bort det så finns risk för att den gnager bort en bit på benet också om det vill sig illa…. tyvärr.

#11 Okej så man ska ha toapapper .. Okej jag får testa det ! Tack för hjälpen !

jag har ett hus som på bilden i #0 fast det är ljusare och lite annorlunda i huset har min hamster Sötiz strumpor som hon bäddat med och sen har ja klippt ur ett flingpaket och klipp till ett litet hus som hon använder mest tror jag och där har ja lite flicetyg typ från en gammal byxa (mjukt) o sen lite strumpor :) det tycker hon är mysigt
Alla mina har hus (av trä) förutom Evert då han boar med sin lilla handduk. :)
Min dvärg har ett hus, han sover i Hamster-nest, vet, det har hänt ett par olyckor med det, men mina hamstrar har fattat stt de bara ska sova i det, så det funkar för mej :)
Min dvärg har ett ägg paket som jag har lutat mot buväggen. Hon gillar när det är buckligt i taket
Sen får hon boa med strimlat toa papper. Någon av dom mjukaste sorterna får hon men det är utan tryck