Min dvärghamster tappar päls!
Vad har hänt? Min hamster tappar sin päls baktill på ändan. Han verkar inte ha några besvär för kan kliar sig inte. Hans syster är det inga problem med. De är dock i skilda burar. Någon som har något förslag om vad som har hänt. ( Jag har inte bytt något foder).
Hur gammla är hamstern?
det är ju varmt ute å blir ännu varmare i burarna särskilt på sovplatsen.
kan ju vara liggsår.
har han rent på sovplatsen ,mkt spån el papper så han kan boa å inte gräva ner sej å sova direkt på plastbotten,inget plasthus som värms upp å blir som en bastu?
har du hus ta bort det å låt han boa direkt i ett burhörn då luftas sovplatsen bättre.
är han gammal så kan det vara ett ålderdomstecken.
byt Sand ofta så han alltid har ren Sand att bada i.
har du tagit in nåt utifrån tex gräs å sköljt dåligt så kan nåt ha följt med in.inte alltid som man ser sån ohyra.
Är pälsen tillbaka på lillen?

Jag har en guldhamster som också tappar päls :(
Vad kan det vara? Han har inget plasthus,han har lagomt med spån och de..Han har ett hus som är som är format som en sko..
Kan sätta in bild..
Han är tio månader,(enligt henne jag köpte honom av)..
Han har ingen Sand ..och jag har inte tagit nått utifrån så :S
Men ska jag pröva ta bort huset och låta han boa i ett hörn?
Kan det vara nått allvarligt?
Kan till lägga att han är ovanligt trött av sej nu för tiden..Han sover längre,när han sprungit i hjulet så lägger han sej ner och andas jätte fort..Kan hon som sålde honom lurat mej om åldern? Blir dom tröttare när dom blir äldre.?.?.
Bilden är jätte dålig,men man ser iallafall hur det ser ut..
låter som att peppe är äldre en 10 mån i alla fall.
#0 Det kan vara en svampinfektion, kontakta veterinär.
#4 Det låter, precis som noomie också säger, att han är en bra bit äldre än 10 månader, jag skulle nog drista mig att säga att han kanske är 1 år och 10 månader. De blir lite trötta när de blir gamla, mellan varven kan det vara full rulle på dem. Det är också vanligt att äldre hamstrar får lite tunnare päls.

#5 och #6 Okey, tack för hjälpen