hon går snett....
nu är det nåt fel på lilla Sasha igen… Jag tror hon har klättrat på burgallret eller nåt, och ramlat ner på typ boet, och slagit ryggen, för när hon går luta hon jättemkt åt höger, så hon välter hela tiden, det ser helt hemskt ut :S !!! Hon är inte alls lika pigg som hon brukar vara, men hon äter lika mkt som hon brukar, och hon försöker springa omkring, även fast det inte går så bra…! Försöker få tag på en vett, men ingen svara ;(, ska be mamma eller pappa ringa till det där stället ni sa jag skulle ringa till när det var nåt fel på henne förra gången… hoppas hon klarar sig!!
(p.s. det är en gammal bild, när hon är helt frisk och pigg)
Lycka till m Sasha älsk <3
tack <3
OMG, nu börjar jag bli jävligt (ursäkta språket) orolig för Sasha, nu har hon kissat blod igen, osså är hon sådär sne… vi glömde ringa idag, men det första jag gör imorrn när jag vaknar är att ringa!!!
om hon fortfarande finns kvar då, men vi får hoppas på det bästa…!

Hur går det med henne?

Citat från geocities:
Blod i urinen kan man se hos hamstern och det beror oftast på njurfel. Även andra djurslag kan få problem med njurarna, och symtomen är desamma som hos hamstern: djuret har svårt att kissa, och det kommer blod i urinen, djuret måste kissa ofta och det kommer oftast bara lite varje gång. Djuret ser plågat ut då det måste kissa.
En hamster med njurfel måste ha veterinärvård, veterinären skriver ut medicin som man får ge sin hamster, något annat kan man själv inte göra. Tyvärr blir en hamster med njurfel sällan helt bra, utan besvären fortsätter oftast visa sig. Njurfel hos hamster beror på felaktig utfodring, tänk på att ge din hamster en väl varierad kost och inte enbart pellets, vilka ofta är orsaken till njurfel/njursten. Tvätta alltid grönsaker väl så att inga gifter från besprutningen finns på frukten/grönsaken då du ger den din hamster, ty detta är också en bidragande orsak.
Oavsett vad din hamster lider av så bör du åka in med den till kunnig veterinär!