Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 492 ggr
jessi_twini
0

Skaffa hamster

Min syrra har skaffat hamstrar och dom är verkligen jätte söta. Så jag kanske också ska göra det. Men hur är hamster att ha som husdjur egentligen? Vad är bäst: En eller två hamstrar? om man ska ha två vilket kön är då bäst tycker ni? =)

MvH Jessica

[Popcorni]
0

Är du sugen på dvärghamstrar? För det är dom som gillar att vara tillsammans:)
Det spelar ingen roll om du väljer honor eller hannar för båda har lika stor chans att vara kompisar. Men dom kan lika gärna vara ovänner.

Jag tycker att om du har chansen att ha två burar så bör du skaffa två hamstrar, för dom kommer att ha det roligare då. Varför du ksa kunna ha två burar är för om dom skulle bråka så skulle du kunna ha möjligheten att sära på dom.

Jag tycker att hamstrar är roliga för dom är så livliga också gillar dom att man bygger olika saker till dom. Fast det som är nakdelen är nog att dom är nattdjur. Fast när dom är uppe så är det full fart och det är kul! :D

jessi_twini
0

#1 Okej! Jag vet inte. Det min syrra har skaffat är två dvärghamstrar. Men jag vill ha nått större och då tänkte jag på guldhamster. Men jaa vi får se :)
 jag ska tänkta om jag verkligen vill ha hamster, För det vore synd om jag tröttnade på dom. =D

issa83
0

#2 moget beslut, att vänta tills du verkligen är säker på att det är hamster du vill ha :) Men kommer du fram till att det är det så är det ett otroligt trevligt och roligt litet djur att ha :)Men som popcorni nämde i första inlägget så är det ju nattdjur och är mest aktiva på kvällen och natten.

[Popcorni]
0

#2 Jag kan säga att guldhamstrar vill bo ensamma så om det är en  guld du vill ha så är det lag på att dom sak bo ensamma. :)

Det kan vara bra att veta när man är i tagen att välja vilket djur som passar en bäst.Skrattande

Är också glad över att du känker dig för innan du slaffar djuret/djuren! ^-^

[findusen]
0

hamstrar e ganska bra på att anpassa sig efter ens tider.. kommer man hem från jobbet vid fem t,ex o ger hamstern nåt gott vänjer den sig snabbt vid det och kommer ut o kikar vid fem efter godsakerna =) men dom e som mest aktiva på natten, absolut!