Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1451 ggr
Imasy
0

Vad har dessa för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att dessa inte är några bra bilder, men jag chansar att någon kan nosa fram ett vettigt svar ;)

Det blev iaf en riktig överaskning, då dessa ungar ser creme/caramell ut. 3 st har samma färg på öronen som de har på övriga kroppen. Minstingen är av samma färg men med grå öron.

Mamman är cinnamon/rö rost, och pappan är svart. Pappan har creme/caramell på sin (ungarnas farmor) mammas sida.

Kan även tillägga att det ser ut som att alla ljusingar har svarta ögon.

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Noomie
0

tror de är carameller å 1 creme…mörka öron är creme svårt att se faktiskt ..

Englatassens
0

Jag tycker öronen e väldans mörka för så tidig ålder… kan d va gult???Fundersam

Berätta mer om föräldrarna!Glad

Imasy
0

jag tycker det inte syns på bild, men ungarna är riktigt beiga.

Pappan till dem är svart. Farfar silversvart. Där tar det slut på info för han var zoo hamster. Ungarnas farmor är nf, men har både creme och caramell bakom sig.

Ungarnas mamma är cinnamon/ rö rost (troligen det sistnämnda), mormor är mink och morfar är dove.

Englatassens
0

Ja men vart kommer mamman ifrån å vad har hon för föräldrar?

Imasy
0

Ungarnas mamma är cinnamon/ rö rost (troligen det sistnämnda), ungarnas mormor är mink och morfar är dove.

Englatassens
0

Ja men vart e mamman ifrån??Glad

LIIISA!! Kolla öronen å säg vad du tror?? Öronen brukar inte mörkna på cremar förräns vid ca 3 v ålder…Fundersam

Ni som håller på med gult… HOOOHOOO!!Flört

Imasy
0

Mamma är från en oreggad uppfödare om det var det du menade? ;)

Ungarna blev 2 v i tisdags, och den mörkörade kunde man se färgskillnad på redan efter några dagar.

Asa-N
0

Redan vid 14-15 dagar mörknar öronen på cremarna, i alla fall gjorde det så på de 4 cremar jag hade i D-kullen som var helt gul-fri.

[Mariaxx]
0

Ja, Åsa du kanske har bild kvar från din kull där den gula hanen fanns?

Imasy
0

Det är riktigt fint väder idag, så jag ska försöka ta ut buren på balkonegn och försöka få något bra foto i dagsljus, så kanske derasd "naturliga" färg framträder lite mer.

Englatassens
0

Jaaaa vi hjälps åt!!!Glad

Asa-N
0

bebbar D-kullen 15 dagar, helt gul-fritt, vanlig creme o creme satin. Ser ni att öronen mörknat? I synnerhet på den utan satin.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=46692eda-8486-4e7c-9446-711a23df0993&Filename=Cremehonorna1 15 dagar 080227.JPG)

Asa-N
0

Här kommer gulingen från E-kullen, även han är satin, han är 14 dagar på bilden och man ser tydligt tippingen och hättan o kindteckningarna.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f606cc22-2637-447c-9687-b2609cfbd271&Filename=Eldorado1 14 dagar.JPG)

[Mariaxx]
0

Ser ut som dina bebisar Imasy är Cremar. Av Åsas kort att döma….

Asa-N
0

De kan vara caramel också, jag vill nog vänta några dagar och se hur öronen utvecklas, vill nog vänta tills de är uppåt en 18-19 dagar i alla fall, då borde öronen avslöja om det är creme eller caramel.

[Mariaxx]
0

Japp, Caramel och Creme är lika innan 3 veckors ålder…

Men fina små bäsar som skiner så fint!

Imasy
0

Ska jag titta på Åsa´s kort så är ungen till höger på bild #18 den som är mest lik de ungar jag har som inte har mörka öron.

Ser inga kindteckningar på dem alls.

Den med de mörka öronen är så liten och ynklig, och har inte alls fått lika mycket päls som sina syskon, och ser lite rosa ut då skinnet lyser igenom. Trodde aldrig att h*n skulle överleva såhär länge, en riktig liten kämpe! :)

Englatassens
0

Ja d e bara å vänta å se….Räcka ut tunganGlad

[Mariaxx]
0

Kan det inte förekomma silver då? I så fall kan jag gissa på att den ljusa med mörka öron är en offwhite….

Eftersom att Farfarn är silversvart och pappan svart så kan ju pappa vara silversvart även han….det skulle förklara den ljusa med mörka öron.

Kram!

Asa-N
0

#23 båda bebbarna i nr 18 är cremar, enda skillnaden är att den till höger i bild är satin.

Imasy
0

# 26

Jag misstänker att mina ungar också är av satin, så därför var just den högra ungen mest lik i färgen eller vad man ska säga ;)

[John-Weinerhall]
0

#27 Men ingen av föräldrarna är väl satin??? Och kanman få se kort på föräldrarna????

Mvh John Weinerhall

Ham-Madam
0

varför hon skriver cinnemon/rost beror på att hon har en kullsyster till min omdiskuterade cinnamon/rost som parades med en choklad å fick bara nf och svart i kullen

Imasy
0

Mammans huvud finns med i #2 :)

och det är hon som är satin :)

Imasy
0

jag kan väl tillägga att när de började få päls, så såg hårstråna "vita" ut, ungefär som att de var pigmentslösa.

Asa-N
0

#31 det gör det även på creme…. och helt klart när jag tittar på bilderna är att du har några satiner där :o)

Imasy
0

ja, har de inga kindteckningar/hätta så är väl inte färgalternativen så många att gissa på ;)

Asa-N
0

Nej det är inte så många alternativ, det är lite mörka bilder och lite långt ifrån, men jag gissar på creme, både satin o "vanlig"

Imasy
0

Myshögen

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Ham-Madam
0

vad minstingen vuxit på sej.

söt myshög du har.

du vet ju att svarta ungar får du inte visa så jag ser, fy på dej.

Imasy
0

Det verkar bara bli två honor i kullem, har dubbelkollat och fått samma köns resultat båda gångerna.

Så de två honorna, en nf och en svart, blir kvar ;)

Men det finns ju då bla 2 svarta pojkar som letar efter hem…  ;D

Imasy
0

Någon som har nya idéer om färgerna?

Nu har de fått namn också :)

**Honor:

**Petiga Petra, Svart, kh, ***Stannar*
**
Malliga Malin, Normalfärgad satin, kh *Stannar*

Hanar:
Roliga Rolf, Svart, kh

Finurliga Finn, Svart, kh

Galne Gunnar, Normalfärgad, kh

Pedanta Peder, Creme/caramell satin, kh

Perfekta Per, Creme/caramell satin, kh

Ärliga Ärland, Creme/caramell satin, kh

Modige Mats, Creme/caramell satin, kh

Imasy
0

Puttar, då dessa är till salu.

Ev kan en till av de svarta vara en tjej ;)