Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 854 ggr
Flikka
0

Han tappar hår igen :/

Nu är det problem med Hugo igen han tappar hår nästan överallt på kroppen på magen ansiktet de är värst under hakan och på frambenen sen kliar hans sig där så det är små sår :/ och han är ju 1 år och 4 månader så gammal är han ju inte och Gnäll är äldre och hon tappar inget hår :/ har även fått tips om att han kanske har något kvalster är det något allvarligt eller kan man låta det vara?

Asa-N
0

Det låter som om det skulle kunna vara någon svampinfektion. Kontakta veterinär så får du salva till honom.

Flikka
0

#1 Okey ska nog göra det imorgon :D men vad kan han ha fått det ifrån? :D

Asa-N
0

Svårt att svara på det är ju lite lika som vi människor, ibland får vi bara något t.ex. svampinfektion utan någon egentlig orsak.

Flikka
0

Okey :P får ringa vet imorgon någon gång :P

Nicolina
0

Ja håller med Åsa, låter som svamp eller ohyra.
Så ring du en veterinär imorrn.

Sara87
0

Fick du tag på veterinär?

Flikka
0

#6 har inte ringt än ;) ska vänta tills mamma kommer hem :D ^^,

Bulba
0

MIn kompis hamster har samma problem och den har även svarta prickar under huden. vad kan det vara? är det samma sak?

Flikka
0

Hugo han har små sår för han kliar sig så mycket men svarta fläckar tror jag inte ;)

mocchino
0

#8 Om d svarta fläckarna sitter på varsin sida av höften så är det doftkörtlar. :)

// Nathalie

Bulba
0

nej det är bara en stor fläck ungefär en halv cm i diameter

Sara87
0

#11 Det är troligtvis en doftkörtel. Kolla på andra sidan kroppen också så hittar ni nog en likadan där :)

Bulba
0

Men hon har tappat hår runt fläcken och det ser ut som små prickar i  en stor hög

LinneaTova
0

#0 Hur gick det hos vet ?

Flikka
0

#14 mamma ringde vet först och dom sa att han drog av sig hår för det är varmt :)

Asa-N
0

#15 VA??? Det var det dummaste jag hört idag, har aldrig förut under mina 10 år med guldhamstrar hört något liknande.

Eftersom han kliar sig så är det något som inte är som det borde då de annars inte kliar sig så det blir sår.

Flikka
0

#16 jag vet inte det var det vetrin'ren sa :S men jag vet inte :D

UlrikaD
0

Det stämmer helt klart inte. Ring genast en annan veterinär. Hamstern blir ju inte bättre så då måste du hjälpa honom att bli frisk igen.