Måste visa en fin hamster!
Detta är Porcelana (aka Melody som hon kallas här hemma) som på frredag är 5v :). Hon är en nf mörk och tycker hennes teckning är väldigt bra. Hon har jämn svärta runt ögonen, ganska jämn tippning, bra hätta och halvmånar. Men jag är ju inte riktig expert på just den färgen.
Så därför frågar jag er som avlar på den färgen: Vad tycker ni? :)

Vilken sötnos! Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag inte heller är nån expert på nf.. Men jag måste ju bara säga att hon e jätte söt! Älskar hennes hätta! ;)
// Nathalie

#2 Det ska jag säga till henne ;)
Jag är bara heeelt kär i hennes öron ^^

Jättesöt är hon. Jag hade velat ha lite mer svärta på tippingen bara men i övrigt har hon fin färg. Nu är ju hon kh och jag jobbar ju bara med lh nf i alla varianter :o)) Bifogar en bild på min Ego-Boy som är mörk nf. Nu är han satin också vilket gör färgen djupare. Hoppas det är ok för dig TiinaN.

#7 Okej, kommer troligen att ställa ut henne i standard så därför ville jag ha se vad ni som kan den här färgen tycker :)
Åh vad fin din Ego-Boy är :)
Tycker absolut du ska ställa henne :o) Hon är ju ännu väldigt ung så mycket händer med henne fram till ca 10-12 veckor :o) bara att hålla tummarna för att hon fortsätter på inslagen väg :o)
Tack Tiina, ja han är fin min lilla Ego :o)

#9 Ja, vi får hålla tummarna för det :)
Vilken liten söting!
Vad söt :)

#11, #12 : Tack! Det ska jag berätta för henne ;)

Jättefin hamster! *ge gurka till*

#14 Ja, visst är hon. Är så stolt över henne :)

jätte söt hamster
är helt såld på kh NF
sån sötis.
ska bli kul å få hem mina sötisar
små gulliga ullisar

putt, någon uppfödare av nf som har någon kommentar? :)
jag tycker hon har bra svärta.
den perfekta med detdär riktigt riktigt mörka är svårt att få fram, de är nog inte många.

#19 Åh vad roligt! Då blir det utställning för hennes del :)
Hon ser även bättre ut irl, blixten på kameran gjorde så hennes svärta blev ljusare/gråare än den verkligen är.