Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2630 ggr
chriisse
0

Sand till dvärghamster?

Är det lag på att man måste ha sandbad till dvärghamster. Har kollat i L80 men inte hittat något om det. Någon annan som hittat något om det där?

Imasy
0

Jag tror inte att det är lag på att de ska ha det, även om det uppskattar det vad jag förstått. Men jag kan inget om dvärgar ;)

Motalavikens
0

Ingen lag på det men jag tycker de bör ha det då de badar en hel del =)

UlrikaD
0

Mina dvärgar anser att det helt klart borde vara lag på det iallafall, ha, ha.Flört

Hamzter95
0

#3 haha… som dom andra skrivet är det inte lag på det vad jag vet. Men det uppskattas väldigt mycket av mina hamstrisar

[Mariaxx]
0

Mina gillar sandbadet….

LinneaTova
0

#3 Har du/ni sanden i en skål eller utspridd eller hur har ni ?

[Popcorni]
0

#6 Jag har min sand i olika sorters slåkar, fat m.m. Har te.x i en hund mat skål, också har jag tagit båttnen från en plast hus för att fylla det med Sand. :)
Man kan raent sagt ha det i nästan vad som hälst.

Hamster-boy
0

Min måste ha sandbad för den blir jätte sur om den inte får det den kryper in  i lilla hus och  kommer inte  ut på hela dagen tils den får  sandbad så jag har alltid det detär en lag för mig i alla fall!Räcka ut tungan

Lovizaa
0

Kan man ha Sand från en strand? Om man tar bort pinnar och stenar eller vad som nu kan följa med.

Asa-N
0

#9 nej du kan inte ta Sand från en strand, då den är allt annat än ren och kan orsaka att hamstern blir sjuk.

Antingen får du köpa råda-sand för ca 8:- kilot eller en flaska med Chinchilla-sand för ca 40:-.

Mina dvärgar anser också att det skulle vara lag på sandbad *S* för att inte tala om gerbilerna :o)

Geishas
0

#10 Mina dvärgar anser också att det skulle vara lag på sandbad *S* för att inte tala om gerbilerna :o)Det är inte lag hos dvärgarna men däremot är det lag på sandbad till gerbilerna…

Asa-N
0

#11 helt rätt Geishas, för gerbiler är det lag på sandbad. Men även till dem går det utmärkt med den billigare råda-sanden.

Geishas
0

Mina dvärgar fick Sand då jag alltid haft Sand till dvärgarna tänkte aldrig på att det inte är lag på det osv utanjag tänkte på hur har jag haft det tidigare.

Fick ju hem mina första dvärgar nu i söndags :)
Jag säger bara vilken service. Jag köpte ett par i från Finland och jag fick dem levererade ända fram till min dörr av uppfödaren…
Det är service och det är extra roligt då man får träffa uppfödaren till de små importerna :)

Sorry kom ifrån ämnet lite men ville bara berätta om detta…

Nicolina
0

#13 Haha, ja det är verkligen service och trevliga människor! Grattis till dvärgarna, de ju så mysiga även fast jag tycker de är lite tråkiga…  Oskyldig

Geishas
0

Inte Campbell's dvärgar heller  ;)

Kristall
0

#13 - Haha, vi i Finland är duktiga vi! ;)

Vad var det för uppfödare om man får fråga? :)

(Sorry lite OT men ^^)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Geishas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

X-Files (Jonna Pokki)

Jättegulligt att köra dem ända hem till mig :)

Dvärgarna heter:
X-Files Boy and the Ghost (Blue Fawn, hane) och**
X-Files Virginia (Argente, hona)**

_Virginia är faster till Ghost och med tanke på att det inte finns sådär jättemånga Campbell's i Sverige med full stamtavla så kommer jag att ta en kull efter dessa två för att sedan sätta dem i nya par när jag får tag på fler Campbell's, men det är inte det lättaste.

_Skickar med en bild på dem två…
Inte den snyggaste bilden men där är de iaf :)

Nicolina
0

#15 Ja Campbells och Kineser är det enda jag inte haft, har träffat dem på utställning dock. Är jättenyfiken på båda arterna så det lär väl bli lite sånt i framtiden också^^

#17 Så fina de är, häftiga färger! = )

Lovizaa
0

Men sanden, om man typ lägger in det i ugnen så alla bakterier dör och sen låta det svalna?

MickiRosa
0

#19 jag skulle inte ge mig på det iaf, det går säkert, men klantiga jag skulle säkert spilla Sand i hela ugnen å ha sönder den säkert. eller bränna mig på sanden, haha

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Kristall
0

#17 - vad fina de är! :)

Kanske skulle löna sig att köpa av henne…. i och för sig bor hon lite för långt bort men skjuts går väl alltid att ordna… hmm..

Hon talar inte möjligtvis svenska också? :D

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Geishas
0

Jo Jonna pratar svenska… Nu skulle hon till sverige för att hämta Kaniner så därför fick jag dem levererade men jag hade inte räknat med att få dem levererade ända hem då jag inte direkt bor i Stockholm…
Ska du har Campbells så hör med henne annars finns det ju andra uppfödare med…

Lovizaa
0

men man kan väll frysa i så fall? xD

Geishas
0

Jag tycker inte att man ska ta Sand utifrån när det finns rådasand och chillasand…

Lovizaa
0

men det är ju billigare :)

Geishas
0

Jag tycker inte att kostnaden ska vara avgörande utan välbefinnandet hos djuret i fråga.

UlrikaD
0

Så många kronor kostar inte Sand att köpa så det borde vara avgörande i det hela.

Geishas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på när en av mina dvärgar sandbadar idag :)

Nicolina
0

#28 Vilken skön bild!

Sara87
0

#28 haha, guuud så söt bild :)