Guldhamsteruppfödare; Erat mål?
Hej!
Jag skulle vilja veta vad ni som är guldhamsteruppfödare har för mål med eran uppfödning.
Även om ni börjar närma er erat mål, t ex; om du vill få längre päls för långhårshonorna, har du fått längre päls på dina egna uppfödda? (detta var som sagt ett exempel ;P)
Ha det bra! :)
Mitt mål e att få bra med päls på båda könen, lugnt å fint temperament, korta nosar å bra bredd mellan ögon å öron…. storleksmässigt vill jag ha "lagom"
alltså INTE för stora å INTE för små… lagom stora gossiga nallebjörnar med andra ord..
Att jobba med hamstrar som ligger så nära standarden det bara går att komma och jobba med att få fram bra och djupa färger. Helt enkelt få fram bra hamstrar, både till temperament och typmässigt.
Instämmer med Marie här ovan i #1 att storleksmässigt inte få fram för stora eller för små hamstrar, utan lagom stora, eller enkelt uttryckt, enligt standarden för guldhamster.
Friska, trevliga djur med bra temprament och storlek och typ. Det är mitt mål med parningarna här hemma.
Mitt mål är att få fram SNYGGA kh alltså bra typ..korta nosar, bra storlek och bra päls…på långhårs hamster är ju givetvis oxå målet att få fram en snygg hamster men att det ska vara riktigt bra långhår…Sen gäller det teckning och färg…jag vill ha de där häftiga sködpaddorna och gärna lite ovanliga kombinationer.
Och sen det viktigaste av allt…gosproppar…slöa mysiga pussiga sötingar som bara är kelvänliga
kram Noomie
Jag är ju ganska ny uppfödare och har inte hållt på så länge men mitt mål i min avel är att få fram bra typade hamstrar men kort nos, brett huvud, få fram bra långhår framförallt på hanarna men även på honorna, få fram hamstrar i färgerna black/chocolate yellow, svart även choklad kanske gult i framtiden i teckningarna bandat och skp, och i varianten silver. Jag skickar även med en bild på min hona (Chocolate yellow bandad som jag behöll i min senaste kull)

mitt mål är att få fram trevliga hamstrar med bra typ. som lämpar sig både till kel och utställning
Jag har inte valt färg riktigt ännu men jag tror att det är Dom spot
som är min favorit färg.
Ursäkta att jag rättar dig kajsa_karin då Dominant Spot ej är en färg utan en teckning Mvh John Eriksson Weinerhall 
#6 Välkommen hit John :)
#9 Tack Sara! Jag har ju varit medlem här ett bar tag men dock inte så aktiv 
#10 Jaså det har jag missat :P Har bara sett dej på det andra stället, "du-vet-var" :)
Jadå jag vet 

Jag vet att Dom spot är en Teckning
13# Men du hade skrivit i inlägg 7 att din favorit färg var ds ;)