Såkallad "Alien-hamster"
Såg en tråd på ett annat forum om en som ville importera en såkallad "Alien-hamster".
Dvs en hamster utan päls.
Vad tycker ni om detta? Inte just att hon vill importera en nakenhamster, det är inte riktitat som "påhopp" emot henne. Utan bara tankar om dessa nakenhamstrar.
Finns det redan sådana i sverige?
Själv är jag inte så förtjust i dessa nakenhamstrar :S
http://www.hamsterific.com/HamsterUniversity/HairlessAlienHamsters.html
Länk med några bilder, jag har inte läst texten.
Jag viste inte äns att det fans sånna hamstrar, förens just idag. Såg också att någon person på en sida var sugen på att få reda på vart dom fanns. Så jag kan inte svara på någon fråga hoppas på att någon annan kan det! =)
Jag tror nog jag ska hålla mig till dom pälsklädda bollarna. ^-^
Har inte hört talas om dessa tidigare jag heller.. Va ska man med en nakenhamster till? :D Vet inte riktigt om det är nåt jag skulle kunna skaffa faktiskt. Jag älskar ju pälsen på mina pälsbollar, så mjuka å lena <3
Va jag tycker, hmm.. Får nog ta å läsa den där texten lite noggrannare innan jag bildar mej en ordentlig uppfattning.
Jag har hört talas om dessa och även sett bild på dem. Nej jag vet inte att någon i Sverige har någon naken-hamster.
Personligen tycker jag de är gräsligt fula och skulle aldrig komma på tanken att skaffa en :o)
Taskigt o föda fram ett djur som inte har päls, dels för att dom blir känsligare, dels måste dom kämpa för att hålla värmen. Nej tack, jag stöder inte avlande av nakenhamster alls och kommer aldrig att vilja köpa en.

Neej gud vad sorligt jag håller med maria dom måste ju kämpa med att hålla sig varma och dessutom det är ju pälsen som är så fin och gullig !

de var ju faktiskt förvånansvärt söta trots avsaknad av päls :)

Dem påminner lite om naken marsvin ^^
Med tanke på de defekter som medföljer denna variant tycker jag att man ska avstå helt från att ta in dessa då säkerligen långt ifrån alla är insatta i hur avelsarbetet måste genomföras.
Håller med vissa här!
Jag tycker inte dessa borde få komma in i sverige alls xD
Förbjud alienhamstrar! :P
Orkar inte läsa allt, skummade igenom lite bara.
Kan inte påstå att jag stöder aveln av dessa djur. Vad är vitsen med nakenhamstrar liksom?
#10 förstår inte heller vitsen med dem.. inte heller med nakenmarsvin, nakenråttor.. osv
#11 Håller med. Nakenhundar däremot, haha :) Har ju en egen, fast pälsad då :P
#12 nakenhundarna tycker jag inte är lika "farligt" de har ju mer päls än någon av dom andra nakenarterna. De finns ju helnakna… men tycker nakenhundarna är charmigare på nått sätt..
fy*** va fula, usch ;S
redigerat av Sara87
Jag visste att det fanns sånna. Men de finns inte i Sverige men jag vet dock att de finns i USA. Men detta är inget man vill få in i Sverige därför så finns det inga i Sverige.
Är emot nakenhamstrar,,,
"Hairless hamsters have a very short life expectancy- about half that of a haired hamster."
Jag tycker dom är söta, men de har ju sämre livskvalitet och hälsa så jag skulle inte vilja köpa en och stödja aveln.

Men som va ju döö söta