Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1981 ggr
beccan92
0

Rinnande ögon

Doris ögon har börjat rinna lite och hon är lite röd runt ögat, det ena ögat har runnit mer än det andra. Verkar som om hon helt enkelt är lite försyld, vad kan jag göra för att hon ska bli bättre? Kan jag ge någon speciell mat eller något sånt? Blir det värre tänker jag såklart ta henne till vetten, men hon verkar må ganska bra förutom att hennes ögon ha runnit.

Nicolina
0

Tvätta av ögat i koksaltlösning och avvakta lite till.

Lotte gav mig ett bra tips för nån vecka sen till en liten sjukling jag har här hemma (har varit hos vet. utan reslutat) och det är att ge kamomilthé! Min skrutt tycket både det är gott och dessutom är det toppen för de små = )

Ge i en spruta direkt i mun för att vara säker på att hon får i sig thét eller ge i vattenflaska/skål.

Ham-Madam
0

när man ger vatten med spruta till djur och spädbarn så spruta mot kinden. sprutar man ner i svaljet och de sväljer fel så kan vätskan hamna i lungorna vilket kan gå illa om de får i sej för mkt.

beccan92
0

tack för tipsen. Jag ska åka och köpa koksaltlösning idag. Kamomilthé har vi nog hemma, det ska hon få snart. :)

Sara87
0

Hoppas hon kryar på sej. -håller tummen-

beccan92
0

hennes ögon har blivit lite bättre. jag har inte köpt koksltlösning än, men jag har torkat av hennes ögon med ljummet vatten. Jag har också gett henne kamomilthé.

[John-Weinerhall]
0

Hoppas det går bra för henne Flört

[VictoriaR]
0

Hoappas också hon kryar på si:)

gulzebra
0

Asch, skippa kamomilltéet (om det är grönt té, vilket jag antar att det är?) och byt ut det mot Rooibos. Rooibos är nyttigare och utan koffein ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MickiRosa
0

rooibos te är väl gjort på kryddor och inte örter? kryddor är nyttigt, men jag tror mer på att det är nyttigt för människor. kamomill är ju en läkande ört.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

[John-Weinerhall]
0

Jag tror också på kamomill téet rooibos är nog mindre bra!!!

beccan92
0

hennes ögon verkar bli bättre för varje dag. Hon har fått kamomilthé och jag har baddat hennes ögon med ljummet vatten.

Nicolina
0

Vad skönt att höra! Hoppas det fortsätter åt rätt håll!

Sara87
0

Skönt, hoppas det fortsätter så :)

Love-Hamster
0

Krya på dig Doris!

beccan92
0

nu verkar det som om hon är helt friskSkrattande hon har blivit mycket piggare och hennes ögon ser helt friska utSkrattande

Nicolina
0

Härligt! =)

MickiRosa
0

Ja vad bra att hon har blivit bättre=) Kamomillte gjorde visst susen! Vilken toppengrej=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Sara87
0

Kanon att hon är återställd :)