Vilka färger finns det?
Hej Alla,
Jag undrar vilka färger det finns och hur dem ser ut? När det är t ex Noomie som skriver så kan hon skriva t ex jag har en rost r.ö. Men tyvärr så fattar jag noll när man skriver så. Och därför skulle jag vilja att ni skriver vad ni menar så därför skulle det vara hyggligt om ni skrev vad det betyder!! För sånt måstte man ju veta om man ska köpa en
om ni kan vara så hyggliga och skicka bilder och skriva vad den är för färg! Och jag har lite frågor också och självfallet handlar dem om Färger!
1. Vad betyder sobel och hur ser den färgen ut?
2. Om man vill ha en cremefärg. Vilken ska man då välja?
3. Om man vill ha en guld gul färg vilken ska man välja då?
4. Sen om jag vet rätt så menar ni med Bandad. Att det är en rand runt hela Hamstern?
Till detta svar vill jag helst ha bilder på dem olika färgerna!
Mvh Matilda/ Love_Hamster
Kolla in på SHF, klicka på Guldhamster, därefter färger så ser du alla färgerna :)
Även på HIF har vi färgartiklar:
Guldhamsterns färger, del 1
Guldhamsterns färger, del 2
och teckningarna å förkortningar:
Guldhamsterns teckningar
Förkortningar- Guldhamster

Tack jag ska kolla bums

Ja Sara gav dig ju ypperlig info, kika in på de länkarna och är det ngt du saknar efter det så skriv! = )

Jag tycker att det var bra
men jag tycker inte att ni har svarat på mina frågor eller fanns dem i länkarna??
1,2,3 finns i länkarna:)
4 Bandad är en vit rand runt hamstern,percis som du skrev;)

Okej tack men jag vill nog ha en Rödbrun r.ö
Rödbrun r.ö????

#6 Menar du rost eller cinnamon r.ö ?

Rödbrun röd ögd
Det finns ingen färg som heter rödbrun … på en hamster alltså :o)
Jamen om du går in på SHF:s sida, klicka på Guldhamster… sen klickar du på färger… schrolla sen upp å ner därinne å titta vad färgen heter som du gillar…
Kom sen in här igen å berätta för oss, så kan vi lotsa dig vidare till en uppfödare som sysslar med just den färgen!!!
KOPPAR e din färg då!!
d e den färg + brunörad sobel som jag håller på med!!
Mocchinos, Sweets, ViEriksson (AK) håller oxå på med de färgerna!!

Okej men då har dem på SHF kanske tagit fel bild och satt in på Rödbrun r.ö…
Ovanför den bild du tagit från SHF står d KOPPAR!!!!
D du skriver "Rödbrun r.ö" e beskrivningen på djurets färg….
Jag är tvungen att ta bort bilden då du olovligt tagit bilden från SHF Du får INTE lov att ta andras bilder och sätta in här… Grundregel!

E d ostkakan??? Uuuunderbar färg han fått Nathalie!!!!

#19 Japps Ostis.. Fast han är inte riktigt så mörk som bilderna vill få honom till..
// Nathalie
#20… då gör vi ett lånbyte på hamsterträffen!! Han har ju sån kort nos som jag vill ha!!
#6…. Har en kull som föds nu på söndag där d kan bli koppar!! (Se tråden "Prickiga Englatassar")

Okej jag visste inte det (bilden). Jag hoppas det går bra men jag kommer inte att göra det någon mer gång!