Hälsingeskogens Brownie, Gammelgubben
Idag är han 2år och 6 månader och en vecka.
Tänkte fira honom här på hif, för jag glömmer alltid hans födelsedag/månadsdag.
Han e gammal och skruttig, men än är det liv i honom. Jag brukar skämma bort honom med fruktbitar och vad som än blir över från det jag äter, som hamstrar kan äta, det får han pyttelite av=) Man ska ha det bra när man är gammal.
Han brukar få komma upp och gosa med oss i soffan, men det brukar inte vara så lång stund. Vill ju inte trötta ut gammelgubben, han behöver sin vila.
Han älskar att bädda och brukar få massor av papper att göra bo av. Han har alltid bott i ett litet hus av keramik som är formad som en liten pumpa, men det har han övergett såhär på åldens höst, numera vill man ligga bekvämt och inte ihopkorvad till en liten boll i ett litet hus;)
Jag älskar Brownie av hela mitt hjärta och när den dagen kommer när det är dags för honom, kommer jag bli såå ledsen. Jag befarar att det kan bli vilken dag som helst, det är svårt att säga. Han är inte sjuk på något vis, men han är väldigt gammal.

Här kommer lite fler bilder på min älskling

Inte den bästa kvalitén på bild, men det får duga.

Gillar inte kameran spec mycket, så d här blir sista kortet.

gud så söt han är
man får vara glad så länge man har sina små

Oj så söt han är! En riktig gosegris.
SÅ gammel hamster! Godt at han er hos akkurat deg og får spesial-forpleining i alderdommen. Goseplopp.
han e så fin den gamle gubben…får tårar i mina ögon när jag tänker på hans ålder…krama han från mig

Ja han är fin min Brownie. Han är en av mina första guldhamstrar, det var han och Jade jag fick som omplaceringshamstrar av min vän Inger, som hade Tindras uppfödning förut.
Ja bortskämd ska man bli på äldre dar, massa kel, lite äventyr, å så massa gott att äta=)
Fina gammelgubben… 

Jag kommer ihåg när jag fick se första kortet på B2-kullen och det var just Brownie jag föll för! :) Men då skulle jag ju inte ha nån tänkte jag.. Men sen råkade jag få hem en ur den kullen iaf, en rost vid namn Bullen. Fast han omplacerades då jag avvecklade allt (samma veva jag fick reda på att jag vänta barn) men gud vad jag saknar honom just nu. Han var såå snäll!
Hade jag haft kvar mailadressen till d nya ägarna så hade jag inte tvekat att slänga iväg ett mail och höra hur det var med killen om han oxå fortfarande lever.. Jag hoppas dock det.. :)
// Nathalie
brownie är fin.
hoppas han får leva flera månader till.
hur är det med gammlingen peace då?
Fin gammelgubbe! Så roligt att han är så gammal å fortfarande hänger med, hoppas du får ha honom kvar länge till :)

Jag är glad så länge han är frisk=)