Tiamat
2008/01/17 - 2008/06/03
Vem kunde ana att det som började i stor lycka skulle sluta så tragiskt…. Tiamat som fått sina 17 skyddslingar blev avlivad pga mjölkstockning efter någon vecka, trots veterinärens insatser så fanns det bara en utväg. 1000 tack Lotte för att du erbjöd de två sista i kullen en fostermor, förhoppningsvis växer de sig stora och starka.

Åh, jag är så glad jag har kunnat hjälpa till! Det är så spännande att se hur min hona tagit hand om dina två småttingar.) Och de är så jäsiga, de trasslar sig alltid iväg först och ska äta mat, före mina som är större.) De är riktiga charmtroll! Återkommer i morgon med bilder, bara batterierna är laddade till kameran. Men här är en lite äldre bild, från samma kväll som de kom. Men det är ju en veckas gamla bilder.) Men kul att se: 

Förlåt om jag lånar din tråd lite men hur stor risk är det att en hamster mamma kan få mjölkstockning?

#2 Det är inte alls stor risk, men tyvärr händer det nån gång ibland.. och då har man maximal sorglig otur! = (

#3 Okej, tack för ditt svar Nico =/
Åååå vikken tur att Lotte hade bebisar just nu så d gick å fixa!!!
riktigt tråkigt att det gick så ,särskilt när tiamat var så fin.
tur ändå att du fick två kvar så du fick hennes linjer kvar.
svårt när hamster får mjölkstockning el kalkchock/brist det går så fort å ibland hinner man inget göra.
lite lättare när hund får det,behandlingen hinns fortare sättas in å de svarar oftast snabbare.
hamstrar är mer svårbehandlade.
Veterinären sa att om hon inte varit en hamster utan ett större djur så hade de satt in hormonbehandling för att häva tillståndet.
Känns väldigt speciellt att trots allt som hänt att veta att två små busfrön är hos Lotte och ställer till med bus, det är jag för evigt tacksam för. Känns ju trots allt bättre att några klarade sig, mot att veta att utan fostermor så hade jag inte haft något att hoppas på….

tråkigt att höra om din hamster helena:(