Gröna fläckar
Idag upptäckte jag att min lilla Puff har två gröna fläckar strax ovanför "höften", de sitter på varsin sida nästan identiskt. Det ser ut som något under huden men jag kan inte förstå vad. Har sökt runt som attans nu på internet men hittar ingenting. Vad kan det vara? Funderar på att ta honom till Djursjukhuset, vill inte att han ska ha ont :(

Kan det vara doftkörtlarna?

Hmm… det är utan tvekan doftkörtlaran du har hittat på honom, men gröna ska de inte vara! Brunsvarta är normalt likaså att hanar har större än honor. Men som sagt gröna?

Okej nu känner jag mig lite lugnare. Ska försöka fota imorn, nu har jag plågat honom tillräckligt känns det som. Var orolig att det kanske var levrat blod eller något liknande. Min lilla snutt :( Tur att han är försäkrad iaf om det skulle var anågot!
Jaa en bild att utgå ifrån är alltid bra, så jag sparar min tanke på vad det kan vara tills jag har sett bilden.
Mvh John Eriksson Weinerhall
Är det bara på mina hamstrar som doftkörtlarna inte syns alls?! Har aldrig sett några sådana..

#5 Honorna har bara en liten svart pigmentsfläck i huden på vardera höft, blås noga så ser du dem = )
Hanarna har ofta större, ibland kan folk missta dem för sår. De är ju ofta inbakade i pälsen på hanarna om de är långhåriga, på korthåriga brukar de synas tydligt.
Då får jag ta o blåsa ännu nogrannare på mina djur ^^

Ja gör det = )
Dina är ju mest svarta vilket säkert gör det svårare att hitta de små doftkörtlaran i all päls, det är ju betydligt lättare på en Creme tex. när de svarta pricken sticker ut mycket mer ; )

Det där är en typisk doftkörtel :o)

Tack, nu är jag helt lugn!
Pälsen blir ofta lite tunnare just vid doftkörtlarna. Om du tittar efter så finns det en till på andra sidan av honom :o) Det är alltså inget alls att oroa sig för :O) utan det är som det ska vara.
:O shit… känns som om mina hamstrar är cp-hamstrar xD Jag hittar inga!
Jaa du kan vara lugn det är garanterat en doftkörtel