Purjolök...?
Jag har precis köpt ny mat till min lilla dvärghamster Nellie. Det stod att det var för guldhamster, dvärghamster, marsvin och kanin. När jag kom hem läste jag innehållet och det stod att det var purjolök i vilket jag tycke var konstigt för vad jag vet är inte lök så bra för hamstrar. Eller purjolök kanske inte räknas som lök…???? Äsch, jag vet inte, vad tror ni? Ska jag ge henne maten?

jag tycker inte att du ska det men det får du välja såklart… Hihi Nellie heter min kompis :)
dom ska inte äta lök o purjolök är juh ens sorts lök men även om det inte är det typ så är det starkt o inte nyttigt tror jag då men :)
Hoppas du får nån hjälp
Kram
Det kanske fungerar när purjon är torkad..?? men jag vet inte…
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Är det dogmans Foder du ger? i den finns purjo och det är inte lika farligt när det är torkat. Jag har pratat med Dogman gällande detta och fått det svaret. Mina har ätit det sen jag började om med hamstrar, dvs sen i augusti och det är ingen som blivit dålig av det här iaf. Att jag ger detta som bas är för att jag ger Purina Pro Plan till hundarna och detta köps direkt från Dogman och så även hamstermaten numera.
Men som sagt man gör ju det som känns bäst för en själv.
Här funkar fodret iaf.

Jag tror det är dogmans men påsen är hemma hos min mamma så jag kan inte kolla nu. Jag tror nog att jag ska ge henne maten iallafall.
#3 Har dom sagt varför dom har i purjolök??
Nej det kunde denna person inte svara på men jag kan försöka ta reda på det, tog en vecka att få svar på om det verkligen var ok att ha purjo i maten… Tydligen så är det flera stora fodertillverkare som har mer eller mindre purjo i sin mat (alla deklarerar ju inte vad som faktiskt finns i påsen)
Men som jag känner så har ingen blivit sjuk här och jag har ju många hamstrar, närmare 30 hamstrar huserar i mitt hamsterrum och om det nu vore skadligt för hamstern tycker jag att ngn borde a blivit dålig… Det är ju trots allt tio månader sen jag började med detta Foder, det är ju inga mängder med purjo i maten, mina äter ju allt jag ger dem och detta Foder är 50% av min egna blandning med diverse gottigt i.

har du 30 hamstrar ? :O WOW ^^,
Ja jag har 26 st fick jag det till plus att jag ska ha kvar några ur de kullar som jag har nu så runt 30st har jag, alla går att se på min hemsida om man är intresserad.
Skulle man kunna få länken till den??? Mvh John Eriksson Weinerhall