Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3027 ggr
_hamsterbu_
0

Torka egen frukt?

Ja precis som rubriken säger: Kan man torka egen frukt? Och om ja hur isåfall???

Sara87
0

Ja, du kan torka skivor av äpple. Hyvla å häng upp på ett snöre å låt torka så de blir äppelchips eller ta hjälp av ugnen (minns dock inte hur det funkade).

NadjaFilur
0

Jag handlar torkad frukt på djuraffären..

_hamsterbu_
0

Ok ska kolla där imorgon då men det där men å torka i ungnen funkar nog oxå ska leta recept :)!

Sara87
0

Har du torkat nån frukt? :)

Denna kommentar har tagits bort.
Sackum
0

Det är lätt att torka i ugnen! ^^, Skala äpplen och skär dem i tunna bitar eller ringar. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in dem i ugnen, 100 grader i två timmar. De blir jättegoda, svårt att spara dem till hamstern! x]

[Popcorni]
0

#6 Haha, ja det kommer nog inte bli någe kvar till mina djur om jag skulle göra det:P

Sara87
0

Torkade du frukt eller har nån annan här testat det?? :)

Deco
0

Jag har testat att torka äpple, morötter, ärtor och majs förut (var väl 1 år sen eller något nu) och det gick bra, men det var fruktansvärt jobbigt *s* Det tog för det första ordentligt med tid, först förberedelserna att skära/hyvla och sen tiden i ugnen innan det var färdigt. Dessutom är det extremt odrygt. Det drar ihop sig massor! Gjorde det en gång och aldrig mer. Numera köper jag färdigt i stället då det inte ens blir billigare att göra det själv och som sagt är väldigt tidskrävande :p

sasha-
0

Jag har torkat morötter och det tar väldigt väldigt lång tid. Kom ihåg att ha låg värme o kör dem lång tid, annars blir de alldeles sega.

Skane-Maria
0

måste man torka frukten först? kan man inte ge den som den är?

Denna kommentar har tagits bort.
Nicolina
0

Klart du kan ge frukt precis som den är ; )

Skane-Maria
0

Vad braGladDå hadde jag inte så fel för mig iallafall..Flört

Deco
0

Torkad frukt/grönsaker kan man blanda i torrfodret samtidigt som man också ger det färskt :)

Idaz
0

Jag brukar torka/rosta kokos. Det är jättegott både för hamstern och mig! :P