Torka egen frukt?
Ja precis som rubriken säger: Kan man torka egen frukt? Och om ja hur isåfall???
Ja, du kan torka skivor av äpple. Hyvla å häng upp på ett snöre å låt torka så de blir äppelchips eller ta hjälp av ugnen (minns dock inte hur det funkade).

Jag handlar torkad frukt på djuraffären..

Ok ska kolla där imorgon då men det där men å torka i ungnen funkar nog oxå ska leta recept :)!
Har du torkat nån frukt? :)
Det är lätt att torka i ugnen! ^^, Skala äpplen och skär dem i tunna bitar eller ringar. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in dem i ugnen, 100 grader i två timmar. De blir jättegoda, svårt att spara dem till hamstern! x]
#6 Haha, ja det kommer nog inte bli någe kvar till mina djur om jag skulle göra det:P
Torkade du frukt eller har nån annan här testat det?? :)
Jag har testat att torka äpple, morötter, ärtor och majs förut (var väl 1 år sen eller något nu) och det gick bra, men det var fruktansvärt jobbigt *s* Det tog för det första ordentligt med tid, först förberedelserna att skära/hyvla och sen tiden i ugnen innan det var färdigt. Dessutom är det extremt odrygt. Det drar ihop sig massor! Gjorde det en gång och aldrig mer. Numera köper jag färdigt i stället då det inte ens blir billigare att göra det själv och som sagt är väldigt tidskrävande :p

Jag har torkat morötter och det tar väldigt väldigt lång tid. Kom ihåg att ha låg värme o kör dem lång tid, annars blir de alldeles sega.

måste man torka frukten först? kan man inte ge den som den är?

Klart du kan ge frukt precis som den är ; )

Vad bra
Då hadde jag inte så fel för mig iallafall..
Torkad frukt/grönsaker kan man blanda i torrfodret samtidigt som man också ger det färskt :)

Jag brukar torka/rosta kokos. Det är jättegott både för hamstern och mig! :P