Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1216 ggr
beccan92
0

trött hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ofelia har blivit väldigt trött de senaste två månaderna. Hon kan sitta stilla i typ 5-10 minuter och bara titta i tomma intet och de senaste dagarna har hon t.o.m somnat när hon fått springa utanför buren.

Hon är drygt 1 år gammal. Är dessa saker tecken på att hon börjar bli gammal? eller kan det vara något annat? Hon är fortfarande nyfiken på allt, men hon är väldigt försiktig när hon undersöker saker.

[maffiapudeln]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*s* Sådär har Lipton alltid varit ;) Han ser riktigt puckad ut ibland *erkänner*. Han får dock ryck ibland och blir skitpigg…

Han brukar sova på databordet, i soffan, i tröjärmen och på "morfars" (dvs min pappas) mage xD

TiinaN
0

Det kanske har med att det är varmt i rummet där hon bor?
Man blir ju allmänt tröttare när det är varmare så det är bara en gissning xD

Sara87
0

Jag tycker personligen att det är lite tidigt att redan vid 1 års ålder visa ålderstecken, men hamstrar är precis som oss olika individer så visst kan det väl vara så att hon börjar bli gammal. Har du märkt nå annat förutom att hon är trött?

beccan92
0

#3 hon är lite torr i huden

hon har alltid varit ganska lugn, men det var när hon började somna när hon är utanför buren som jag blev lite orolig. Men i övrigt verkar hon vara frisk. Hon äter och dricker helt normalt. Det kanske är värmen som gör att hon blivit tröttare.

Sara87
0

#4 Ok. Min Mirella hade torr hud med småsår, spec på ryggen. Då letade jag på en vattenspruta som jag hade vanligt vatten i som jag sedan sprutade lite lätt över buren varje dag. Redan nån vecka senare såg jag en förbättring, så luften va troligtvis för torr. Testa det du med å se om det funkar på huden! :)

Jag tycker inte att det låter speciellt akut iaf, men man vet aldrig. Håll lite extra koll på henne du.

Kom ihåg att uppdatera här så vi får höra hur det går med henne :)

beccan92
0

aa det ska jag. jag är inte så jätte orolig för henne men jag ville bara kolla för säkerhets skull =)