Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 827 ggr
mocchino
0

Håll tummarna nu!

Natten till i söndags så parade jag två av mina honor.

Englatassens Juicey Nam Nam(rost satin) parades med Arthur(bö sobel bandad) och Englatassens Jezzabell(bö silvergrå satin) parades med Cheesecake(koppar, egenuppfödd)..

Jag har haft jätte svårt med mina honor den senaste tiden.. Honorna har varken velat brunsta eller bli på tjocken.. :/ Så nu hoppas jag verkligen att det ska ha funkat! För Jezzabell är det verkligen på sluttampen.. Blir hon inte på tjocken nu så har hennes tåg gått.. :( 

Fast det är lite delade känslor för om det går vägen för båda så kommer jag att ha 2 kullar samtidigt och dom här har anlag för att få stora kullar.. :S Juicey fick ca 12-13st i sin förra kull men några föll bort det första dygnet.. Så det är ju lite pirrigt..
Sen så kommer dom ju vara leveransklara mitt i sommaren och då är det ju tyvärr inte så många som köper hamstrar.. :/ Så vem vet om allt går vägen kanske jag sitter här med över 20 hamstrar extra under sommaren.. :S

Jag som bara brukar ta en kull i taget just för att hinna med alla.. :P 

Men men vad gör man inte för att komma vidare i sin avel.. ;P *thihi*

// Nathalie

Sara87
0

Håller tummen för att parningarna tagit å att kullarna blir lagom stora å att allt runt omkring går bra! :)

[dbbiie]
0

håller tummar o tår ^^

Ham-Madam
0

klart tummarna hålls å det hårt

Noomie
0

håller tummarnaFlört

viEriksson
0

*hoppas hoppas* :)

mocchino
0

Nämen åå vad gulliga alla e! :D Nu blir jag ju jätte glad! Speciellt efter en dag som denna då jag slagit i både knä och händer och huvud och missat bussar och jag vet inte alls.. :S Joo fick en smäll av lillebrorsans rottis oxå.. *haha*

Jag hoppas verkligen att det ska ta på åtminstonde en av honorna! Trots att dom blir leveransklara vid helt fel tidpunkt.. :P

// Nathalie

[PixelMollan]
0

Vad skooooj :D:D

Westis
0

Tummar hålls här!

mocchino
0

Kollade brunst på systrarna i igår natt och Jezzan brunstade inte medans Juicey luktade lite men hon ställde inte upp sig..

Men då dessa damer inte har brunstat så regelbundet den senaste tiden så ska man väl inte ropa hej än.. :/

// Nathalie