Förändrad färg!?
Minas färg har förändrats väldigt mycket sen hon fick sin kull. Innan var hon mycket ljusare i färgen, både i grund och underfärg. Nu är pälsen mycket mörkare, mer brun, nästan lite brunröd till och med. Underfärgen är också mycket mörkare.
Vad beror det på? Kan färgen förändras av att de får en kull eller har det med ålder att göra?
Här är hon i en bit in i dräktigheten.

det är inte alls ovanligt att en färg " mognar" med åldern..Hur gammal var honan när hon fick sin kull?
Hon var 5 månader.
Den har förändrats så himla fort och så pass mycket. Man känner ju knappt igen henne *ler* Jag trodde inte att färgen ändrades så mycket när de ändå är så pass "gamla" och speciellt inte när det gäller nf.

Just Nf är faktiskt en färg som "mognar" och mörknar ner mer och mer med åldern, men detta var ju en väldig skillnad. Hur lång tid är det mellan bilderna är tagna? Vad jag har märkt så ser man hur de förändras i färger från och med ca. 6v ålder och framåt…
det är väl kanske 3 veckor mellan bilderna ungefär.

oj hon kanske har solat då?
snygg hamster btw

Den har onekligen djupnat i färgen.
Vilken skillnad! Ser ju nästan ut som två olika hamstrar ^^
Jaa, det är ju det som är så läskigt! Fast jag får erkänna att jag gillar hennes nya färg snäppet bättre ;) Hon är en riktigt stilig tös! (det har hon så klart alltid varit!)