Utbrytarkungen
När vi städar åt våra dvärgisar har vi en sänglåda som rasthage. Den var lite tom på gömställen så 4-åringen tog lite duplo och gjorde fina hus till husdjuren…
Det fungerar jättebra för fyra av hamstrarna. Men den 5:e… han klättrar upp på ena taket, nosar o.kollar läget - och sedan kastar han sig mot sänglådekanten och häver sig över med framtassarna! Sen är han nöjd och vandrar vidare på golvet. När vi satte tillbaka honom i hagen tog det mindre än 30 sekunder så var han upp på taket och ett nytt skutt. 11-åriga dottern älskar att titta på honom- vår kamikaze-hamster!
Det skulle de andra aldrig komma på. De går och boar in sig och somnar…
Hahaha ja de är finurliga de små liven :o)

haha så där gör min ena dvärghamster också :o)
Haha, dom lär sej fort dom små :)
Smiter han fortfarande? hihi.
hehe vilken rolig hamster…jag måste erkänna att jag faller alltid lite extra för de hamstrarna med lite liv i…det händer ju mera då :)

#4 Japp! Dessutom har Lilla Kärleken också kommit på hur man gör…
Det tar några sekunder efter första hoppet så är de där igen och hoppar. Det ser kul ut och de verkar tycka att det är jätteroligt.
När det är hoppförbud ställer vi alla högre saker mitt i lådan så får de landa i spånet istället! 
Hihi, det låter gulligt med hamstrar som ska bryta sig ut:P
#6 Haha, vilka enna! Dom lär sej av varann vettu ;D
Jag tror ibland att mina tjejer har maskopi trots att dom aldrig träffas :S Mirre å Astrid började gnaga på hjulställningen typ samma kväll å ingen av dom har gjort det tidigare, så man kan ju börja undra, hehe.
Husk at de kan kommunisere med ultralyd! Vi vet ikke hva de sier til hverandre..

Det tror jag också. De talar säkert en hel massa på nätterna 
#9/10 Dom smider planer dom små tussarna :D Undrar va dom har på gång här näst, hehe.
vilken bus ni har där!
Hihi…det är så kul och se hur olika dom kan vara dom små.
Kan ni inte knäppa kort eller filma när dom gör det? Skulle va kul att se x)

Jo, jag ska skärpa mig!
Med kameran är det inga problem det är värre med skärpan och att få rätt fotomått i forumet 
Men man kan fota ändå x) bara man ser 
bananen e likadann, helt hopplös, men söt :)
min hamnster klättrar armgång i bnurtaket xD