Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 872 ggr
membeel
0

Lite hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat på det här med bebisar ett tag nu och är fortfarade jätte sugen .. men är dock helt förvirrad av detta med färger, så för att det inte ska bli helt fel så skulle jag vilka ha hjälp med en passande hona till min lilla herre, ska lägga upp en bild på honom samt hans föräldrar, som jag heller inte vet vilka färger dom är ;O ?

Min lilla herre (:

membeel
0

Pappa , lh .. och mamma kh ..

membeel
0

Även en bild på kullen där han kommer från, den sista längst ner i högra hörnet är då Olliwer (:

Noomie
0

hejje

jag tror är inte säker nu men jag tror att pappan är gul och mamman är s.ö white.

Detta gör att några a hans kullsyskon är skp (det såg så ut) 

så du har en jättefin svart bandad hanne där.

Så i fall du vill ha en hona ska du då ha en hona ur grupp 2 eller 4..Om du har läst genetikartikeln som fanns här…

alltså svartbaserade färger ..är att rekomendera då du är lika ny som jag på det här Flört 

kram Noomie

membeel
0

Okej (:

Ja, jag misstänker också att några är skp, är faktist lite sugen på en sån hona till honom (:

Ja, det har jag (: Sen va det ju bara det där med att väl bestämma sig för en färg me x)

Noomie
0

jag håller oxå på med skp fastän jag e ny …en av mina drömmar är en riktigt snygg skp dove hona…"dräggel"

Ta en gul hona i fall du är inne på skp…då får du 100% skp honor å 100% gula hanar ( om den gula genetiklistan stämmer)

kram Noomie

membeel
0

Alltså, kan man få olika ' nyans ' av skp ? O.o
Tycker mig sett någon som är mesta dels svart men även någon som är mesta dels beige-gul?
nollkollkokosboll här x)

Jag vet iaf att jag vill ha en LH tjej till honom (:

[Malin3033]
0

Din lilla kille är svart bandad, pappan ser ut att vara gul eller black yellow. Mamman ser jag inte riktigt säkert om hon har svarta eller röda ögon, hon ser även ut att ha bruna öron, men för att det ska bli bandat i kullen gissar jag att mamman är svartögd vit bandad. I Kullen finns det både svart, Svart skp/vit, silvergrå och svart bandad. Som noomie säger ska du använda en hona som finns i grupp 2 eller 4.

Noomie
0

skp färgen är ju gula fläckar typ i grunden sen kan den ju mixas upp i alla färger i princip…med det är absolut inte bra.

enfärgat är den bästa rekomendationen jag kan ge dig för då blir skölpadden så mycket tydligare.

Nu vet jag ju inte hur det ser ut i deras bakgrund men tar du en gul hona så lär de bli svarta/gul skp men vit…ursnyggt om det blir bra fläckar …mvh Noomie

membeel
0

Jaha, okeej (:

Nej,j ag vet heller inte vad det är bakom pappan & mamman, ska jag vara ärlig så tror jag faktist inte att tjejen jag köpte honom av verkar ha koll på det ;O

membeel
0

Puttar upp åt Eva ,så du kan kika på färgerna (:

Ham-Madam
0

tack .

det blir nog bra med zelda som är silvergrå.

MickiRosa
0

gillar den "sköldpaddan" längst upp i högra hörnet :P

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

membeel
0

# 12 , hihi det gjorde jag me :D Fast jag hade redan bestämt mig för en hane, men annars så hade jag nog plockat hem den ist ;)

membeel
0

putt , Olliwers föräldrar i # 1 ..

Denna kommentar har tagits bort.
MickiRosa
0

haha borde döpa om denna tråd till olliwers föräldrar;)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com