Rymling och några frågor!
Har varit och ränt lite i dag och när jag kom hem för en stund sen och kom in till hamstrarna så låg en av bebisarna utanför boet. Jag lyfte upp henne för att lägga henne tillbaka i boet och hon var lite småkall trots att det är ett riktigt varmt rum de bor i. Jag hoppas bara hon inte blivit alltför kall?! Mina ligger ialla fall och värmer de små nu.
Hur som helst. När börjar ni hantera era små? Minas bebisar är nu 10 dygn och alltmer rörliga. När jag kikar i boet försöker de ta sig ut därifrån men hindras av mig *ler* När mina ligger där håller hon ju koll på dem och så, men ska jag börja hantera dem så smått redan nu eller ska jag vänta tills de krälar runt i buren? Mina lämnar bebisarna ganska långa stunder nu, speciellt på kvällarna. Då rör hon sig mycket i buren, gräver lite och har sig.
När brukar ni kolla könet? Den lilla rymlingen var helt klart en hona och jag är lite sugen att kika på övriga bebisar också, men är det dumt att göra det redan nu? Är ju samtidigt livrädd att jag ska pillra på dem för tidigt och att Mina ska äta upp dem eller något sånt där hemskt som de kan göra ibland!
För övrigt är det numera 13 bebisar. Endast två stycken har "försvunnit" och jag är så stolt över henne. Förstagångsmamma och har klarat att hålla 13 ungar vid liv så pass länge! Jag hoppas alla dessa får klara sig :)

Asså min kompis hon började klappa dem små bebisarna när det var 1vecka gammla…Och det har inte hänt någotting och jag ska hämt en liten bebis där i från det ska bli kul får en ny medlem ….Men de kollade villka kön när de var 4veckor gamma el så kanske 3 mn 3veckor chansar jag i alla fall! så jag tror att du kan började vara md dem lite smått!
Så tidigt som en vecka ska man ju i alla fall inte hålla på med dem.
Fler tankar?

Jag tog upp mina vid 10 dagar. Började med att bara visa mamman att jag va där och kollade hur hon reagerade och så.
Senare fick dom komma upp en åt gången i handen o bli fotade en snabbis.
Könet lyckades jag kolla redan vid ca 1 v. Nu har ju jag bara 3 pluttar så det va ju lätt att hålla reda på vem som var vem ;p
Men i samband med att man tar upp dom kan man väl kika lite efter vad dom är för kön ? (: