Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 478 ggr
[PixelMollan]
0

Färghjälp på ljusa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Jag behöver hjälp med att se färgerna på de ljusa, det är inte min starka sida.

Vissa är nästan vita medans andra är nästan gula. Några av de är satin.

Vad t'san har de för färg? :S Kan de allra ljusaste vara creme?När kan man tidigast se den mörka färgen på ögonen?

Mvh Malin

[Mariaxx]
0

Ser ut som någon variant av silver. T.e.x Offwhite b.ö…

[PixelMollan]
0

Jag tycker det är svårt med färger när dom e så små .. men måste ta reda på de snabbast möjliga för att kunna berätta för köparna och skriva annonser..

#1 Okej, ja jag har inte en blekaste. Nån annan som kan ge förlag eller hålla med maria? :)

Nicolina
0

Vad har föräldrarna för färger? Och vad finns bakåt?

Att vissa är mörkare, gula i färgen beror på att de är satin : )

[Mariaxx]
0

Det kan ju bara vara en rostbaserad kull så offwhite b.ö ligger nära till hands….

Och dom gula kan kanske vara gul b.ö satin? ja, svårt o avgöra i denna ålder. Men utgå ifrån att hela kullen har rost i sig och därmed blir det hela lite lättare att avgöra för dig.

Möjligt utfall:

Choklad, Champagne även silvervarianter förekommer m.m

Silverpearl brown kan ju komma med om jag tänker rätt.

Om det även ligger Creme bakåt: Caramel. även silvervarianter förekommer.

[PixelMollan]
0

#3 föräldrarna är silverchoklad skp och satin choklad.
vad som är bakåt vet mocchino bättre än mig, stamtavlorna är påväg hit.
Jo jag trodde också att de mörkare gula var satin för några dagar sen, men nu så ser de gulare ut än en av dem allra ljusaste som är satin.

#4Vilken tidigast ålder kan man avgöra de?

[Mariaxx]
0

Mamma o pappa till Delilah: Ängshöjdens Elvira (Choklad skp), Englatassens Just face it (Choklad satin) .

[Mariaxx]
0

Nu har jag kikat på Toscas sida som hade denna kullen hos sig där Delilah föddes, dom gulaktiga ser ut som Chocolate Yellow satin.

Nicolina
0

Ja då är det ju enbart rostvarianter du kan få. Choklad är det och nån Silverchoklad också, tycker den ensamna ser ut att kanske vara en silverchoklad skp. Då blir väl skp fläckarna silverfärgade också?

bö. Offwhite och Caramel, gissar väl på skp där och kanske därför som några är så ljusa… du har Caramel/gul eller Caramel skp, vet ju inet hur den gula genetiken funkar så jag gissar mig fram^^

[PixelMollan]
0

Ja just de! De har jag faktiskt kollat upp på uppfödaren hemsida för ett tag sen :P *glömsk*

[Mariaxx]
0

Delilah är ju bakad här hemma….fniss….blev en läcker kull.

[PixelMollan]
0

#8 den ensamma är silverchoklad skp ja. (iaf enligt mina uträkningar o ögon) sen är där två mörkare skp som troligen är satin.
Ingen satin är där på någon av chokladerna.

Tycker vi väntar några dagar o sen tar jag en ny bild. dom öppnar snart ögonen oxå.