Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1263 ggr
Hamster-boy
0

Kostar?? och Roliga leksaker

Hur mkt kostar en hamsterboll,och sånt (sandbad) kan ni ge mig några roliga  lek saker som man kan göra till sin hamster.

Sara87
0

En hamsterboll på ställning kostar runt 100 kr tror jag, utan ställning 60 kr på ett ungefär va jag sett iaf :P

Sandbad kostar väl inte så mkt, det är ju bara att ta en bytta av nå slag, det är ju isf sanden som kostar en hel del. Såg ett tips i en annan tråd om sandbad att det finns 25 kg blästersand för 50 kr på biltema, det låter ju jättebilligt :)

Sökte på leksaker å hittade bl.a. dessa trådar:
era lekplatser/leklådor *BIL…
"utrustning"?
Vad har ni för leksaker/grej…
Göra egna leksaker?
Leksaker

Hamster-boy
0

Tack,¨men kvittar det villken Sand jah har?

[dbbiie]
0

en fråga från mig slinker inte lite här, kan man ha blästersand som Bottenmaterial?

Hamster-boy
0

Nejdet kan man inte du måste ha spån..Sanden hardu tillsandbad el toaletttt

mocchino
0

#3 Visst kan du ha Sand som underlag.. Har för mig att det har disskuterats i en tidigare tråd.. Det som var det negativa var väl att det blir dyrare än spån. :)

// Nathalie

[Popcorni]
0

#3 & #5 Har för mig att naktdelen också var att det kan vara lite jobbigt att ta sig fram i all Sand efter som att hamstern sjunker lite ner i den. Har för mig att det stod så i den tråden. Men annars kan man nog ha det, fast då kan det nog vara lite knepigt om man ska ha en toa lätt åt hamstern. Man får nog byta det underlaget mycket oftare än annat. =0)

mocchino
0

#6 Hamstrar kommer ju från torra områden så igentligen borde ju sanden vara naturligare underlag för dom än spån.. :)

// Nathalie

[Popcorni]
0

#7 Jaa, det borde det. Om dom inte har kommit ifrån det, fast det har dom nog inte. =) Det låter ganska häfftigt med Sand. Men tänk om det bli dammigt eller om hamstern andas in det för mycket. Det är bara lite tankar som jag har.=0)

mocchino
0

#8 Ja det finns nog både positiva och negativa delar av det hela.. Så jag håller mig till sågpånet jag.. ;P

// Nathalie

[dbbiie]
0

Moccahino & Popcorni.

Jag tänkte mer på det där Blästersandet som finns på Biltema, det är ju faktiskt ganska billigt. Och min pappa som vart byggarbetare sa att det är väldigt fin Sand.. Det jag är lite oroloig över är det Popcorni nämde om andas in för mycket o kanske reagerar på ngt sätt.. Men det borde ändå ganska vara lätt rengörligt för då borde man se lättare vart dem bajsat o kissat.. hmm..

[Popcorni]
0

#10 Jag har alldrig sett sån Sand så jag kan som synd är inte komentera något om den. Hopaps att du kommer att få mera svar an någon som är mer inne på det. :)

Noomie
0

Jag använder alltid chinchilla Sand …den är ju väldigt fin den med…dyr visserligen men vissa av mina hamstrar ÄLSKAR den

:)

Nicolina
0

#10 Jag köpte på nått byggvaruhus sandlådesand, för 39:- säcken, 20kg. Exakt den Sand man hittar i djuraffären, precis lagom storlek på koren.

Denna Sand provande jag att ha som Bottenmaterial till en av mina guldar, men jag upplevde att han blev väldigt konstig i pälsen, tassarna blev torra.. och ja, det var opraktiskt helt enkelt! Pappret de boar i blir äckligt fortare, och kisshörnan blir inte mysigt…
Jag gjorde som så att han hade det på prov i ett par veckor, och när jag stäade så silade jag sanden, istället för att hälla i ny.

Noomie
0

Oj som botten matrial? Mina hamstrar skulle hälla ut sanden på golvet Skrattande

men synd att det inte funkade Nico för det lät som en väldigt rolig ide.

Deco
0

#10 Blästersanden är väldigt finkornig. Det finns två storlekar på kornen, båda fungerar. Jag kör dock på den finkornigare och den är precis lika fin som chinchilla Sand :)

[dbbiie]
0

Okej,.. men efter att ha läst Nicos upplevelse så avråder ni mig att prova?

Nicolina
0

Blästersand/Chinchilla Sand är inget jag är försjust i då jag tycker det är på tok för finkorning, jag vill ha den finare varianten av rådasand man finner på djuraffären, och denna sandlådesand som finns på byggvaruhus är som sagt precis likadan, och tvättad dessutom.

#14 Jag har Dunaburar så sanden kan inte skvättas ut på golvet ; )  Har jag galler så åker ju sanden ut på golvet även från kisslådorna, hua vad hemskt att ha det i hela bottnen!!

#16 Prova du, och berätta sen din upplevelse av det hela. Kanske det funkar bättre för dig?

[dbbiie]
0

#17 Okej.. får fundera ut en försaksälskling till bästersanden som botten material :)

Deco
0

Det är väl värt att testa, fungerar det inte bra har du ju gott om Sand sen till vanliga sandbad :)

Ham-Madam
0

sanden har sina fördelar. bla så får hamstern inte långa klor då de slipas ner när den rör sej i sanden.

rivet tidningspapper i boet funkar bra om de har Sand som burströ.

jag varierar så de får lite kul.

det jobbiga är att de kissar i sanden å man måste byta ofta för den blir att lukta blärk mkt fort.

med spån så håller de sej oftast till en sida å det är lättare att köra hundpajsplockar metoden i spån än i Sand.

hundpajsplockarmetoden=påse på handen å ta ut den blöta/nedkissade spånet.