Megatjock dvärg
Lena vår lilla söta dvärghamster ska ha barn igen.
Förra gången fick hon 6 st och 5 överlevde. Så söta och goa så.
Nu ska hon ha barn igen och den här gången är hon mycket tjockare än förra gången. Förra gången var hon ungefär i samma storlek som den lätt runda pappan (som för övrigt kallas Tennisbollen Peter hemma hos oss).
Men denna gången är hon alltså bra mycket rundare än pappan. Det är nästan så att man ser bebsarna myllra runt under pälsen. Kan inte låta bli att oroa mig för att det kommer bli jättemånga bebisar. Hur ska hon orka med det så mager som hon blev förra gången?
Vet att dvärgar oftast inte får så många men vi får väl se, det kanske bara är så att de är runda och goa när de kommer ut. Misstänker att det kan ligga några små gelehamstrar i buren i kväll när vi kommer hem.
Jag lägger ut bilder sen så ni får se på tjockisen och på bebbarna när de kommit.

Spännande! Updatera oss på en gång så fort det händer något = )
Nu har de kommit! Vi räknade 8 (!) och såg att mamman hade något mer under sig men om det var en eller fler vet vi inte. Vill inte störa för mycket. Får se hur många som klarar sig. Vi hoppas på många ;)
#2 Vad roligt grattis, hoppas att alla överlever!

Å himmel, 8 ungar hos en dvärg!! Ni har att göra^framöver^^
Grattis också! = )
Mamman tog en sväng ut och fick lite gott att äta, storasyster vaktade bebbarna men jag fick räkna dem. 9 totalt är det. nu.
Grattis till megahögen :)