Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 752 ggr
Achatina
0

HIF avelsregister?

Finns det något sådant lr är på gång. Med både reggade och hobby uppfödare. Känns som om det uppfödarregistret på hamsterföreningenshemsida är lite bristfälligt på något sätt. Vet själv hur det var innan på marsvinsföreningens sida man kunde stå med om man betalade typ 50kr/år eller i alla fall var det frivilligt att stå med eller inte o.O (gratis nu för tiden men ändå).

Bonusfråga: Finns det ingen som föder upp roborovski hamstrar i Sverige? Hittar bara danska uppfödare av den arten o.O'

Asa-N
0

Den uppfödarlista på SHF är mycket aktuell. Det är de uppfödare som är registrerade och som uppdaterat sin uppfödning. Vad är det du tycker är "bristfälligt"?

Achatina
0

Det är väl just om alla är med :P

Undrar fortfarande om det går att få tag i robbar med stamtavla i Sverige, eftersom ingen verkar föda upp dem o.O'

[Mariaxx]
0

Kan fråga åt dig på uppfödarlistan…

Asa-N
0

#2 jodå alla reggade är med :o)

Hur det är på Robb-fronten vet jag inte riktigt, inte så många som jobbar med robbar tyvärr. Men mitt tips är att skriva en fråga om det inne på SHF:s forum :o)

Imasy
0

Men på shf´s sida står ju bara de som har registrerat uppfödarnamn.

Det verkar ju finnas en hel del som föder upp, men som inte är reg uppfödare. Det går ju att köpa hamster ifrån dem med ;)

Achatina
0

Problemet är ju att de inte står med på någon lista alls :P Inte ens när man googlar på "roborovski uppfödare" kommer det upp något, om man nu inte söker på danska. Vilket iofs skulle fungera eftersom jag bor i Skåne :p

Ham-Madam
0

finns oreggade uppfödare.

lite svårare att hitta.

mitt tips är att du sätter ut köpes annonser på olika annonsplatser så får du nog napp.

Motalavikens
0

Jag kan lika gärna svara iom att jag har hand om hemsidan och skriver i nya uppfödare vart efter de blir reggade .
De som är med och kommer med på den sidan är enbart registrerade uppfödare , inte andra .

Achatina
0

Det förstår jag också :p Men det är ju lite därför jag requestar ett HIF uppfödarregister typ. Eftersom det säkert finns en hel del oreg uppfödare som ändå har fina djur och kanske har det man söker (när ingen av de reggade uppf har det).

Nicolina
0

#9 Tycker jag låter som en jättebra idé! = )

MickiRosa
0

Du kan ju fråga i shfs forum oxå tror jag nog;)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Noomie
0

ja la upp en tråd tidigare i dag där jag frågade om oreggade uppfödare använd dig av den info där å kom gärna in med en artiikel sen om vad du hittade

kram Noomie

Noomie
0

puttade upp den åt dig