Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 715 ggr
Deco
0

Stråneste?

Jag köpte varsitt stråneste till hamstrarna i dag för att de skulle få något nytt. Trött som jag var tänkte jag mig inte för, och nu vet jag inte om jag vågar ge dem det? Efter vad jag har hört så ska de inte ha hö i buren för att det är så vasst att kindpåsarna kan gå sönder av det, den risken borde väl då finnas även med strånesten trots att det står att de är avsedda för just hamstrar (vilket man ju aldrig kan lita på). Vad säger ni, är det dumt att ge dem det? Annars får väl gerbilerna agera dokumentförstörare på dem Glad

Asa-N
0

Jag skulle stoppa ner det till gerbilerna, det gör jag här med dessa strånästen :o) och jag lovar, de älskar det *S* hamstrarna vågar jag inte stoppa ner det till.

Deco
0

Jaa, att gerbilerna älskar dem är det ingen tvekan om! Strånesten är ju det bästa som finns ;)

Tänkte bara att jag skulle höra i alla fall eftersom tanken var att hamstrarna skulle få något nytt, men då får det bli en överraskning till gerbisarna i stället då så får jag hitta på nåt annat skojjigt till hamstrarna :)

Nicolina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och jag då som inte tror på detta med hö… men jag är väl den enda^^  Mina hamstrar har hö just nu faktiskt för att de ska få lite att nosa och greja med, två bygger bo utav det också!

På bilden är det min Lill-Nelis som byggt ett mycket fint bo med höet inpetat mellan pappret, han har burit höet från ena änden av buren till boet dessutom! = )

Deco
0

#3 och du har aldrig varit med om att de skadat sig på det? :)

Nicolina
0

#4 Aldrig ; )

[maffiapudeln]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hö-grej som jag köpt i djuraffären, det funkar utmärkt! De äter ju iofs inte höet, men min ena bukade krypa igenom ^^

Deco
0

#6 det där är ett stråneste :)