När sära ungar från mamman?
ungarna blir 2 v imorgon, och greta ser hemsk ut.
tänkte om man kanske kan börja flytta över ungarna i egna burar nästa fredag, då de är 3 v, så hon får återhämta sig?
det blir ju iaf bara ca 3 dagar tidigare än vanligt. vad tror ni? vad har ni gjort när ni fått stora kullar?
Du får kolla först att de fixar att äta själva först, de diar ju till de är ca 3 veckor. Mamma kommer igen sedan :o)
jodå, de äter ju duktigt redan, men självklart måste de ju äta på egen maskin. det var mer att jag undrade om man kan sära på dem under de förutsättningarna :)
mamman ifråga ser ut som en gammal sjuk avmagrad hamster man tar till vet för avlivning :/
Ja mamman kan tappa rätt rejält medan hon diar, men hon kommer igen sedan. Bebbarna slutar ju dia runt 3 veckor.

Nu när bebbarna börjar knata ur boet och äta mer och mer själva så kommer också Greta att lägga på sig, bara du lägger in tillräckligt med mat. Eller så är hon en sån hona som detta tog otroligt hårt på!
Jag skulle låta ungarna gå kvar som vanligt till 4v, honorna ser förskräckliga ut i 2-3v ålder och är ofta väldigt smala så det är inget konstigt egentligen.
greta verkar glömma bort sig själv. så fort ungarna går ur boet försöker hon samla in dem illa kvickt. sen hämtar hon allt snask åt dem och begraver dem i mat typ. men jag ser henne knappt äta nåt själv. men ungarna äter en hel del själva också.

#5 Låter som en fullkomligt normal hamstermamma med de rätta instikterna! Till skillnad mot våra feta honor som inte fattar att man ska samla in sin ungar och inte heller att man ska ta maten till boet… suck! Tur att man har några schyssta honor iaf! = )
ja, jag klagar inte på hennes jobb som mamma precis, det sköter hon gallant ;)