Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 620 ggr
Deco
0

Är det möjligt? Parning...

I går parades min hona (med min hane) och jag vägde henne även i går. Nu vägde jag henne igen alldeles nyss och hon väger nu hela 9 gram mer än vad hon gjorde i går. Är det möjligt?! Kan det vara för att hon är dräktig (eller eventuellt ska jag väl säga, vi vet ju inte ännu om det "tagit sig"), kan man verkligen se en förändring av vikten efter bara 1 dygn?! Det verkar ju helt otroligt.

Deco
0

Jag måste ha läst av vågen när hon fortfarande rörde på sig i går för nu vägde jag henne igen och nu visar vågen att hon ökat 4 gram i vikt (på 2 dygn då). Men jag undrar ändå om det kan vara på grund av dräktighet? Hur snart efter parning ökar de i vikt?

mandizen-
0

#1 jag tror inte att det är pga dräktigheten. Mina honor brukar öka i efter 10 dagars dräktighet ungefär. Det är i alla fall då bulorna börjar kika fram.

Min hona som förhoppningsvis är dräktig nu, hon har ökat 20 gram och har nu exakt en vecka kvar till födsel..om det är för att hon är dräktig vet jag inte, hon har nog tjuvätit :)

Asa-N
0

Det är olika från hona till hona, 2 av mina har ökat 4-5 g de första dagarna och även bulorna har börjat puta, men mest går de upp de sista 3-4 dagarna.