Vitmagad + Vitmagad
= ögonlösa. Lethal white. Fast de dör väl inte för att de är ögonlösa direkt så länge man inte barmhärtighetsavlivar dem. Såg lite bilder på en sida för ett tag sedan med vuxna ögonlösa hamstrar. Kritvita i färgen. "Frågan" är vad dessa vita hamstrar har för färg egentligen. Något överslag på vitt förmodligen men.. Typ vad de har för "genkod" eller blir de WhWh bara?
De flesta dör inom ett par månader, det är ytterst ovanligt läste jag att de blir "vuxna" detta är ABSOLUT INGEN parning man ska göra på något villkor.
bra fråga.
vilken är deras genetik kod?
det skulle jag med vilja veta.

Planerar inte att göra en sådan parning :P bara aningen nyfiken på resultatet av de som ändå överlever. Det var nog en amerikansk sida, amerikanerna har tendens att spara / "rädda" avkommor som är födda som lethal death (overo + overo föl ex)
# skulle gärna vilja veta vilken sida….
Ja, genkoden är: Whwh….
Roan, vitmagat har denna genkod.
#3 resultatet blir en handikappad hamster…….

Handikappat djur what so ever ;P

Vilken sida var det?=D

Men liksom.. parar man ex. Whwh + Whwh blir det ju 25% av ungarna som blir ögonlösa. De ungarna lär ju få Whwh anlaget dubbelt dvs att det blir WhWh… För blir de Whwh så överlever de ju eller borde göra i alla fall.

Jag letar efter sidan, vill gärna själv ha tag i den. Jag glömde att lägga till sidan bland bokmärkena när jag var där först -.-
Hade jag vart en forskare skulle jag forskat i lethal white djur/gener :D det är såååå intressant =>
Letar oxå efter sidan xD Blev en aning intresserad :P

Wii I found it, eyeless white hamsters
Tackar så mkt.
Hemskt att avla fram dessa medvetet, djurplågeri enligt mig.

Ja, absolut. Man kan ju "trösta" sig med att de h*n hade verkar vara omplaceringar / räddade djur.
Hmm.. Otäcka bilder på nå vis, ser så onaturligt ut. Hoppas att hamstrarna inte lider :/
Hur som FÅR man inte avla så, förbjudet enligt JBV!

I Sverige. Frågan är om det är förbjudet utomlands också?
#15 ja, det är mkt bra att det är lag på det…

va leskit med ögonlösa fast det var fint med vita hamster
Men det finns ju vita svartögda, jag föder upp såna

Va söt
#19 Vilken liten sötis!

#19 Va hittar man här….*Ler*
Min lilla skruttis. Han är verkligen söt som socker.