Färghjälp!
Detta är då min långhåriga Tre-ben - och hennes kull som hon fick förra året någon gång. Det är ju såklart en dålig bild på henne, när hon sitter ihopkrupen sådär. Dock ser ni ju pälsen, och det är ju den jag är nyfiken på. :)
Hon parades med en korthårig svartögd vit, och ungarna blev albino, svartögda vita, off white och silvergrå.
Tack på förhand!
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
*putt*
Mvh,
Moa
Ser ut att va Dove i mina ögon, men är fortfarande nybörjare på det där med färger :P
Burkar inte dove vara blå-aktig? Hon är ju som beige-brunaktig… :)
Mvh,
Moa
Jag vet inte riktigt. Har aldrig sett varken mink eller dove irl, men om hon inte har ögonringar så borde hon ju va Dove, annars vettesjutton :P
Har du någon bild på henne framifrån?
Silverdove?? Svårt att se när hon inte syns framifrån….
Det var det jag var inne på också, men vill se framifrån först :o)
Visst ja, finns silver också. Tänkte inte så långt :)
Jag ska försöka fixa bättre bilder, men hon har inga markeringar runt ögonen.
Enligt hamsterföreningens hemsida så är silvermink brown mer liknande Tre-ben än silverdove, fast jag har för mig att Tre-ben har mörka ögon? Jisses, nu får jag hjärnsläpp, men jag tror att hon är svartögd, inte rödögd…. Hur kan jag glömma vad hon har för färg på ögonen? Nåväl, jag ska försöka ta nya kort när jag kommer hem. :)
Tack för era svar!
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Bilder kommer snart hoppas jag :)
kan vara en silvermink kanske
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Tycker ändå att hon är för grå för o vara en silvermink…
kan ju vara en ost.
el en dåligt färgad
jag vågar inte ens gissa på hennes färg förrän jag sett fler bilder.
Svartögda vita är inte albinos^^
Färgen hon har är jag inte säker på, men gissar på silverdove
Nej, naturligtvis inte, men hon fick både albinos och svartögda vita, samt off white och silvergrå i sin kull. Fyra olika alltså. :)
Tyvärr har jag ännu ingen bild - finns på kameran dock, men jag sitter på biblioteket, så jag kan inte sätta in någon bild nu. :)
Mvh,
Moa
hmmm, är som svårt när det inte är nån bild framifrån
silverdove eller vad tror ni andra?

kan en hamster ha tre ben=?
Jag lutar mkt åt det jag med, men har inte sett så många Dove eller Silverdove så kanske inte ska uttala mej i frågan :D
#20 Ja, den här hamstern har det sen tidig ålder, en skada om jag inte minns fel.
#20 Min Tre-ben saknar ett framben. :) Med all säkerhet har hon haft en för ivrig mamma vad gäller tvättning, så att hon har lyckats bita bort ena framtassen när min lilla tjej bara var en liten bebis. Det kan hända. :) Sedan kan djur även sakna kroppsdelar vid alltför kraftig inavel, men denna tjej har kvar benet inne i huden. Det är tassen som saknas. :)
Mvh,
Moa
Båda måste vara silver o bära på creme för att det ska bli vit sö mö
Hur menar du? Pappan var svartögd vit, men hans bakgrund har jag ingen aning om. Inte heller Tre-bens bakgrund känner jag.
Ungarna blev som sagt 1 svartögd vit, 2 rödögda vita, 2 silvergrå och 2 off white. Skickar med en gammal bild. Den närmast Tre-ben är den svartögda vita, därefter är de båda off white till höger, en av de silvergrå i vänstra hörnet och bredvid honom de båda rödögda vita. Den enda ungen som saknas på bilden är ännu en silvergrå. :)
Mvh,
Moa