Ni som har flera?
Ni som har flera hamstrar och kanske även andra smådjur, hur gör ni med utevistelsen? Alltså tid utanför buren. Tar ni ut dem en och en eller flera åt gången?
3 hamstrar och även andra djur här… Jag släpper ut alla burvis/flockvis, så hamstrarna kommer förstås ut en och en :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Här hemma så har vi aktivitetslåda, bollar och oss själva så alla fem får komma ut de allra flesta kvällar. Sedan händer det ju ibland på grund av arbete och dylikt att man inte hinner ta upp dem någon kväll, men det är sällsynt, men de far inte illa av det heller :o)
Jag tar ut dom en å en.

Kan ju svara själv också ;)
Här är det lite olika. Ibland får de komma ut en och en (gerbilerna tillsammans) och ibland samtidigt men på olika aktiviteter. Har två bollar, en hage också soffan som de brukar få springa på :) Kvällar då jag har lite tid brukar det bli alla samtidigt för att de iaf ska få lämna buren en liten stund även om de inte får så jättemycket kontakt med mig just den kvällen.
lite olika. ibland en å en å andra gånger flera samtidigt men på olika ställen å olika aktiviteter.
dvärgarna kan få vara i soffan gruppvis, hundarna bryr sej inte utan låter hamstrarna klättra i pälsen.

Har ju hamstersäkrade rum, en låda, bollar, diskbänken osv. så mina får ofta springa flera st samtidigt i bollarna, en i badrummet och sen byter jag av dem. Alla brukar få vara ute en sväng under den tiden jag gör iordning maten, diskar, städar burar och så. Självklart utdelas det määäängder med pussar till höger och vänster = )
putt.
jag har ett djurrum, så jag tar ut 3 åt gången. En får vara i djurrummet o en är hos min pojkvän sen har jag en :) Sen får dem turas om att vara hos mig eller min pojkvän och i djurrummet, så en hamster får kel o lek (hos mig eller pojkvännen) + springa lite fritt o upptäcksfärda lite själv :)
har hundar som inte rör hamstrarna mer än tvättar dom som om det är deras valpar.
när de nya kom hit i söndags så blev de genomgågna å endel vart helt dränkta av tvättningen. nu är de invigda å inte lika spännande längre ur hundarnas synpunkt.
har flera bollar så flera kan vara ute samtidigt.
på badrummet kan också nån vara lös. sen är de med i tex soffan el här vid databordet.
jag delar av mitt kök i två delar, så "rastar" jag dem två åt gången ;)
har både katt och hund som mer än gärna skulle ta sig en tugga om de fick chansen…..
har hamstersäkrat ett rum…sen brukar jag ha en i soffan…å några i bollar…