Färginriktning Alladins
Hos Alladins satsas det på viltfärgade, först och främst nf i alla olika varianter beroende på vad som finns att tillgå samt silvergrå både homo- och heterozygot.
Kan hända att jag köper en nf av dig framöver…behöver nog nåt utan umb längre fram….hihi…
Ja det går bra det :o) kan vara bra att få in lite nytt blod i linjerna :o) Jag kommer ju att jobba fram en linje med enbart nf bakåt.
Maila mig om din nf parning…vill se vilka stam dom har där…
Kram!
Ja den första parningen blir ju med Utter som vart BIS1 i Pet och BIS4 i standard och BIM, 8 veckor gammal nu i söndags. Ska ställa honom igen nu på SM. Honan har jag inte riktigt bestämt ännu, Vimsans huvud har "falerat" så jag tänker som en tok nu hur jag ska göra. Hon har kalaspäls och satin, vart ju BIR Satin nu, så eventuellt kör jag en kull på henne och ser utfallet.
Utter har ju en kalaskjol och med hennes päls så borde det kunna bli korvar med väldigt bra päls om inte annat som man sedan kan jobba vidare med.
Nf är med en trevligt färg..;)
Nu vart den första parningen mellan Dinna (silvergrå) och Ådi (mörk nf satin) detta då Titanit inte fattade vad han skulle göra :o))
Hehe
tja så kan det vara…har en hanne här då det krävdes 4 försök innan han fatta grejen ;)
även då fick jag tillslut " rätta" till honom …funkar ju inte framifrån
Men nu är det en kull på g från han…förhoppningsvis…honan känns " gravid" eller övergödd
Hahaha ja Titanit försökte med örat på Dinna utan framgång och vid revbenen men inte där han skulle, det var helt ointressant *S*