Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 1121 ggr
Linda3046
0

Hur var utställningen?

Eftersom jag inte kunde komma på utställningen måste jag fråga alla var ni tyckte om uställningen!  Hur gick det för era hamstrar? Vann ni något? Hade ni fler eller mindre hamstrar när ni gick hemifrån? ;)

Asa-N
0

Kopierar in från det andra inlägget :o)

Ja jag kan inte säga annat än att det gick bra, kom hem med 6 st rosetter :o)

Utter tog i Pet: BIS 1 och i Standard: ck, BIS4 och BIM
Titanit tog i Pet: BIS 3 och i standard fick han ck.
Vimsan tog i Standard: ck, BIS5 och BIR Satin
Dinna: inget tyvärr.

Linda3046
0

Oj, det var inte dåligt det :)

Vad är BIM? Bäst i motsatt kön?

Asa-N
0

#2 ja BIM  är bäst i motsatt kön :o)

[Mariaxx]
0

Grattis!!

Min Drake fick certifikat.

[dbbiie]
0

Vann ingenting med Isss men det var roligt iallafall :)

Asa-N
0

Jag vann inget på min första utställning heller :o) men rätt vad det är så slår det till. Jag har aldrig förut fått en sådan "skörd"

[dbbiie]
0

Hihi okej, men det gör inget att jkag inte vann det var endå så himla roligt att bara befinna sig på utställningen ! :)

mocchino
0

Ja jag hade jätte trevligt idag! :D Vann inget men det trodde jag inte heller utan jag var mest intresserad av att höra vad Domaren; Lotte hade att säga om mina djur. :) Så även om jag inte vann nått så är jag rikare på erfarenhet och kunskap om vad som önskas och inte önskas! ;) Så jag är helnöjd med dagen! :D

// Nathalie

[dbbiie]
0

Jag håller med dig Mocchino :)

mocchino
0

Ja just det sen får jag ju inte glömma att jag även kom hem med två små pluttar.. Jag hade tingat en men sen precis när jag skulle gå så lockade Lotte mig med en liten nf umb hane som är rd bärare så här ska det läsas på om det! :)

Den lilla som var tingad som jag fick med mig hem var lilla Silverdalens Lyra! En liten rö caramell lh/rex/satin tös! :) Kalas söt!

Så jag är verkligen hel nöjd med dagen! :D

// Nathalie

Asa-N
0

Ja det är egentligen det viktigaste att få höra. Vinner man sedan något så får man se det som en bonus. Jag har inte vunnit just något tidigare på guldar men lärt på vägen och idag betalade det sig så att säga.

Noomie
0

GRATTIS Asa_N Vilken kanondag de måste ha varit Skrattande

Grattis alla andra med som ev tog några priser…

Jag ser verkligen frem e mot nästa utställning då jag heller inte kunde vara med i dag…kram på er alla

Asa-N
0

#12 Tack så mycket, ja jag gick nog omkring med ett fånigt leende på läpparna efter prisutdelningen *ler* men var och är så himla glad över dessa 3 korvar som tog alla priserna. Dem har jag ju köpt in för att komma vidare i min avel så det var ett bevis på att jag gjort bra val.

Ham-Madam
0

är glad över bästa kh-egen uppfödd-å bis 5.

sen fick en hp.

Nicolina
0

För min del var hela utställningen toppenbra! = )
Satt ju domare men det var en ganska lugn dag med inte så många bedömningar så jag kunde ta det lugnt vilket var jätteskööönt^^

Sen så fick jag alla bebbar sålda så nu är det bara en liten tjej kvar här hemma som väntar på att få åka ner till Göteborg = )

Mina resultat var Ok, men inte toppen… bäst var Bell som fick CK! Sen mina två OST-grabbar vet jag inet riktigt hur det gick då jag inte har koll på var poäng-gränserna går där så det måste jag kolla upp….

Å sen så hann jag inte vara kvar på Guld-prisutdelningen då jag var tvungen att rusa iväg pga. av sjuka afamiljemedlemmar.

_hamsterbu_
0

Var bara med med en hamster Tårtan, som var med i barnklass. Det var första gången men hon vann ett HP! (Godis! Mmmm…MUMS!)

GRATTIS alla andra det var många fina hamstrar med på tävlingen!

Imasy
0

nån som har en bild? nyfiken på hur det ser ut på en utställning :)

[Mariaxx]
0

Jag har bild på min dotter vid petboxarna…..

Imasy
0

håller nån koll på hamstrarna? tänkte så att inte en box bara "råkar" åka ner i nåns väska hem…?

[Mariaxx]
0

haha….ingen tar någon annans hamster här inte….

_hamsterbu_
0

Ja vet inte men man känner väl igen sin egen pet-box va????

[Mariaxx]
0

#21 man känner igen dom genom nret på den samt att man ju vet hur sin hamster ser ut.

Asa-N
0

Nej det har inte hänt någon gång på alla utställningar jag varit på. Jo en gång fick en fel petbox med hem, men det upptäcktes inom en timma så det löste sig ganska direkt. Alla boxar har ju nummer på sig så det är lätt att ta reda på vem som äger vilken hamster. Sina egna nummer har man koll på.

_hamsterbu_
0

Ok det är ju bra…

Tazzar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick bra här, fast i början var det läskigt, var min första utställning, visste inte vem någon var, fick gå till kassan jättemånga gånger, hade ingen egen pet-box, trodde jag skulle göra bort mig helt hela dagen. Men sen fick jag hjälp, vilka trevliga människor det finns! :D Och tack Åsa för att jag fick låna en pet-box!

Diors resultat i pet-klassen blev A, resultatet i standard missade jag så jag vet inte, men inga priser blev det, gör ingenting, ville bara veta hur hon "ser ut" eller vad man ska säga… :P

Kul var det i alla fall! :D Jättemånga snälla människor, gulliga hamstrar överallt, synd att jag inte tog mer bilder än jag gjorde. :/ Lägger ut en på Dior medans vi väntade på resultatet. :)

Asa-N
0

Åh var det du som lånade petboxen, vad bra att det gick bra. Men din bedömningssedel i standard finns nog hos Lisa. Maila till lisa.sala@comhem.se och fråga henne. Tala om vilket nummer du hade bara på boxen om du kommer ihåg det.

Men det var bara ren tur att jag hade en extra pet-box och det var ju för väl att det var just igår.

Tazzar
0

Japp det var lilla jag… ^^ Jättesnällt att du kunde låna ut en =) Tack än en gång!

Tack, ska kolla med henne om resultatet. :)

Påtala om petboxar, vet någon om någon djuraffär som säljer petboxar om södra delen av Stockholm/södermanland? När vi har ringt/kollat runt så har det inte funnits, eller så har det funnits jättestora med runt tak… (ursäkta OT)

mocchino
0

#27 Jag kan köpa med en till dig till nästa utställning. ;) Om du vill. :)

// Nathalie

Tazzar
0

#28 Snällt Glad Men jag vill helst ha en egen som hon kan vara i redan hemifrån, så ska kika runt lite till bland djuraffärer nu i veckan också! ^^ Tack ändå, annars så tror jag att det är jättebra att ha en extra om man har, ifall någon annan har glömt/inte har hittat så man kan låna ut ^^

Asa-N
0

Titta på akvarieavdelningen, den du lånade av mig kallas ibland miniakvarie eller miniterrarie. Så ofta står de bland akvarietillbehören.

Tazzar
0

#30 att de hör till akvarier visste jag, men inte att de också kallades för miniakvarie/terrarie… Kanske de har tagit fel när man ringt och frågat efter "petboxar", tack för tipset. =)

Ham-Madam
0

om du vill köpa via nathalie/mocchino så kan jag ta med den in till stan vid tillfälle före sm.

jag ska ut till nathalies jobb i slutet av månaden.

Tazzar
0

Ska som sagt kolla runt i veckan, så jag vet inte ^^ Och sen så ligger Stockholm en liten bit ifrån och har ofta svårt att hitta ifrån pendeltågen :/