Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2155 ggr
sawa
0

ventilering på samla-låda

har skrivit lite om ventilation i samla-lådor i en annan tråd men vore toppen om ni med samla-lådor till era hamstrar kunde visa hur ni ventilerar dom..med nät,hål osv gärna bilder=)

själv har jag borrat en massa hål över hela locket och på sidan,ska borra mer i morgon så jae på den säkra sidan för kittys skull=)

så släng gärna med bild å olika tips på ventilering i lådorna,tack på förhandSkrattande

[dbbie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen SAMLA-låda jag har en lika stor fast billigare från Biltema som jag har gjort såhär med : se bild (; Det är vikbart lock på dem så locket är vikt sen har jag satt nät på andra halvan :)

sawa
0

det var en jättebra lösning!!även om ja hade velat ha ett stort hål ist ¨så värkar det omöjligt för mig att skära i dessa håra lock å ersätta den biten med nät,har har dock inte heller en samlalåda utan köpt en  likanande på claes olsson,och dom locken e as hårda =(så dom spricker när jag försöker göra större hål..men som ja skrev ska ja borra MASSA hål^^

[dbbie]
0

det blir nog bra också :)

sawa
0

hoppas det=)hon ser ut att må bra eheh

[dbbie]
0

ja men det är huvudsaken :)

[PixelMollan]
0

Jag har inga lock ^^ den bästa ventelationen enligt mej xD

membeel
0

Jag har galler över min låda på natten, men brukar ta bort det på dagen då han sover (:

sawa
0

ja testade utan lock,det gick INTE då min kisse älskar våran lilla hamster haha så frö att slippa oroa sig fick ja tvunget sätta på lock=(

membeel
0

Jaha okej, vi har inte våra katter kvar längre så jag behöver inte oroa mig för det (:
Men om du lägger galler över då ? Kanske dubbelt galler tillomed ?

sawa
0

ja hade nät men det går juh inte att fästa,så därför blir ja galen på att ja inte kan göra stort hål i locket,skar half i hjäl handen när ja försökte då locket sprack på den gammla lådan=(förstår inte hur folk lyckas skära en fyrkant idessa hårda lock Oo

Nicolina
0

#10 Troligen har de använt nån bra liten såg… vet att min pappa har små smidiga saker som är eldrivna nere i garaget. Sen gav nån annan här inne tipset att tejpa med maskeringstejp där man ska såga/borra för då spricker det tydligen inte.

sawa
0

vi hade maskeringstejp när vi borrade å det gick bra,men ja har tyvärr ingen såg=(

membeel
0

# 10, men om du har ett tillräckligt stort när så går det att vika ner på kanterna runt om lådan (: Och sen vika in lite så att det liksom hakar fast ..

sawa
0

jo det e klart..bara det inte g¨år av tillslut då man böjjer upp det varje gång man tar upp henne^^

man kanske kan köpa någon slags ram å fästa nät på det…å typ aa bara lägga den på boxen hehe

membeel
0

Jaha :O För på mitt nät som jag har hemma, behöver jag liksom inte böja upp varje gång, utan det har samma form, svårt o förklara, men där ' haken ' är trycker jag liksom bara ut nätet ;p

UlrikaD
0

Jag borrade massvis med hål i locket på min låda. Fungerade jättebra men det slutade med att jag inte har locket på överhuvudtaget. Så man kan säga att de har takfönster!Skrattande

sawa
0

ja nu har jag borrat en MASSA mer hål så nu e det nog bra för henne=)hon ser ut att mår jättebra så hihi