ventilering på samla-låda
har skrivit lite om ventilation i samla-lådor i en annan tråd men vore toppen om ni med samla-lådor till era hamstrar kunde visa hur ni ventilerar dom..med nät,hål osv gärna bilder=)
själv har jag borrat en massa hål över hela locket och på sidan,ska borra mer i morgon så jae på den säkra sidan för kittys skull=)
så släng gärna med bild å olika tips på ventilering i lådorna,tack på förhand

det var en jättebra lösning!!även om ja hade velat ha ett stort hål ist ¨så värkar det omöjligt för mig att skära i dessa håra lock å ersätta den biten med nät,har har dock inte heller en samlalåda utan köpt en likanande på claes olsson,och dom locken e as hårda =(så dom spricker när jag försöker göra större hål..men som ja skrev ska ja borra MASSA hål^^
det blir nog bra också :)

hoppas det=)hon ser ut att må bra eheh
ja men det är huvudsaken :)
Jag har inga lock ^^ den bästa ventelationen enligt mej xD

Jag har galler över min låda på natten, men brukar ta bort det på dagen då han sover (:

ja testade utan lock,det gick INTE då min kisse älskar våran lilla hamster haha så frö att slippa oroa sig fick ja tvunget sätta på lock=(

Jaha okej, vi har inte våra katter kvar längre så jag behöver inte oroa mig för det (:
Men om du lägger galler över då ? Kanske dubbelt galler tillomed ?

ja hade nät men det går juh inte att fästa,så därför blir ja galen på att ja inte kan göra stort hål i locket,skar half i hjäl handen när ja försökte då locket sprack på den gammla lådan=(förstår inte hur folk lyckas skära en fyrkant idessa hårda lock Oo

#10 Troligen har de använt nån bra liten såg… vet att min pappa har små smidiga saker som är eldrivna nere i garaget. Sen gav nån annan här inne tipset att tejpa med maskeringstejp där man ska såga/borra för då spricker det tydligen inte.

vi hade maskeringstejp när vi borrade å det gick bra,men ja har tyvärr ingen såg=(

# 10, men om du har ett tillräckligt stort när så går det att vika ner på kanterna runt om lådan (: Och sen vika in lite så att det liksom hakar fast ..

jo det e klart..bara det inte g¨år av tillslut då man böjjer upp det varje gång man tar upp henne^^
man kanske kan köpa någon slags ram å fästa nät på det…å typ aa bara lägga den på boxen hehe

Jaha :O För på mitt nät som jag har hemma, behöver jag liksom inte böja upp varje gång, utan det har samma form, svårt o förklara, men där ' haken ' är trycker jag liksom bara ut nätet ;p

Jag borrade massvis med hål i locket på min låda. Fungerade jättebra men det slutade med att jag inte har locket på överhuvudtaget. Så man kan säga att de har takfönster!

ja nu har jag borrat en MASSA mer hål så nu e det nog bra för henne=)hon ser ut att mår jättebra så hihi