Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3603 ggr
[maffiapudeln]
0

Ni som har akvarium

Hur tycker ni att det funkar? Vad har ni för lock? Vilken inredning och hur får ni fast vattenflaskan och eventuella våningar?

Funderar själv på att kanske köpa ett akvarium till hamsern som nu bor i dunabur pga att den är rättså sliten ;)

[maffiapudeln]
0

*putt*

beccan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har inget akvarium men jag har en stor plastback som min guldhamster bor i. Jag tycker att det funkar jätte bra, jag får inte dit någon vattenflaska så min hamster får ha en skål istället. Buren är 79*57 cm. Så här ser den ut:

[Mariaxx]
0

Jag har flaska till min back, har borrat ett hål för drickdelen och två mindre för fästet.

Ebba-A
0

JAg har en lite mindre plast back. Jag har lagt ett ungsgaller Över men om den är stor kan man ju ha flera. :)

Värd på Choklad iFokus

Adorabelle
0

* Det finns drickflaskor (för dunabur) med sugproppar, det kan man använda i akvarium.

* Det enda lock du ska ha är nät, De måste ha luft, så komma om någon affär, eller företag har metall nät (ej hönsnät, mktmindre, ex bara små hål! )

membeel
0

Jag har ett akvarium, och har hängt vattenflaskan på kanten av akvariet med hjälp av kroken som medföljde. Vattenflaskan hänger då alltså på insidan av buren.

Sen lägger jag bara ett galler över som är nervikt i kanterna för att passa in över akvariet.

Ham-Madam
0

har ett 100L som barnkammare.

tycker det funkar bra.

vattenflaskan har öggla i botten så jag har hängt upp den med den medföljande ståltråden,ena änden i flaskögglan å andra änden över akvarieglasets kant.

UlrikaD
0

Så här har jag hängt flaskan över kanten på min plastback också.

[Catteklina]
0

Vi tejpar på ståltråden som medföljer på vattenflaskorna i den längden som behövs, beroende på höjden på akvariumet, sen hängen man det på sidana v akvarieglaset eller i nättaket. Jätte praktiskt!