Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2026 ggr
beccan92
0

bottenmaterial

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått hem hyvelspån ifrån slöjden som jag tänkt använda som Bottenmaterial till mina hamstrar.

Tror ni att det går bra att använda det?

beccan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

[Katteeen]
0

Jag har ingen aning, det kanske kan gå, men det är nog bäst om någon annan än jag svarar på den frågan iallafall! =)

beccan92
0

okej :D

beccan92
0

putt

mocchino
0

Själv skulle jag inte använda hyvelspån då jag vet av egen erfarenhet att det kan vara lite stickit.. Dvs det kan vara vasst.. Kör ner handen och känn själv.. ;P Jag tror nog det är för hårt.. Sen vet du ju aldrig vad det är för träd det är hyvlat av. Vet att barrträd ska inte vara bra att ha som underlag, mer än så har jag inte koll.. *haha* ;P

// Nathalie

beccan92
0

hehe :P jag ska testa att köra ner handen och se hur det känns, jag återkommer med rapport senare :P

beccan92
0

jag har kört ner handen och det var ganska mjukt, jag jämförde senare med det ströet jag använder och jag kom fram till att hyvelspånet inte var sticksigare än ströet.

så jag tror att jag ska testa det till Ofelia nästa gång jag städar åt henne.

bella94
0

jag tror det är bra Skrattande

beccan92
0

hehe Skrattande

Asa-N
0

Jag är nog inne på samma linje som mocchino här ovan, såvida du inte vet vad det är för träslag som är i påsen.

beccan92
0

det vet jag inte, men jag tror att det är ganska blandat eftersom det kommer ifrån träslöjden på min skola. Men det kändes inte särskilt stickig, ialafall inte sticksigare än ströet jag använder.

så jag tror att jag ska testa att blanda det med lite strö och använda till min guldhamster. :o)

mocchino
0

Du kanske missa det jag skrev mer än bara vassheten?! ;P

"Sen vet du ju aldrig vad det är för träd det är hyvlat av. Vet att barrträd ska inte vara bra att ha som underlag, mer än så har jag inte koll.."

Har för mig att just barrträd inte är bra för luftvägarna.. Cancerframkallade har jag tom för mig att det är.. Inte bra dvs..

// Nathalie

Asa-N
0

#11 men om du inte vet vad det är för träslag så är det nog inte så lämpligt. Och som mocchino åter igen skriver, hyvelspånen kan ha vassa kanter som de kan skära tassarna på.

Mycket av trä som används i slöjden är furu dvs tall som i sin tur är ett barrträd och inte bra för hamstrar.

beccan92
0

okej då ska jag inte använda det, men jag tyckte inte att det var vasst.