Berit och Margit har flyttat hem till oss!
Var ner i förrgår och köpte två st tjejer på djuraffären, men jag blir inte klok på deras färger!
Margit är antingen Dove eller silver mink, hon har röda ögon men inga ringar runt ögonen. lite gråfläckig på öronen är hon också, och satin med för den delen :) men jag tycker hon är mer ljusbrun i sin färg än att det grå skriftande hållet.
Berits färg och teckning blev jag ännu mindre klok på. hade hon varit en katt hade hon varit garanterat creme! hennes fär är alltså creme/ljusbeige, men vad den heter i hamster färg vet jag inte. har letat på bilder mm men hittar ingen med hennes färg. en dillution?
dessutom har hon några vita fläckar, och hennes cremefärg är så ljus att det är jättesvårt att se hennes vita fläckar. Hon har som ett smalt smalt band över ryggen som är brutet med fläckarna, och ett par fläckar ner mot bakdelen av kroppen, men som sagt, hon är så ljus att det är jättesvårt att se det vita.
jag måste säga att jag är förvånad över att de är så snälla och goa! margit har liksom inte tid att vara nånstans,m hon ska liksom bara rymma ;)
berit är så lugn att jag flertalet gånger trott att hon varit död eller sjuk. men så fort hon kom ut i hagen var det då inget fel i farten på de benen inte ;)
Berit låter åtminstone som en bandad, men det är lättare att färgbestämma dem om du laddar upp foton :o)
japp, glömde skriva det, min karl får hjälpa mig med det nästa helg när han kommer hem ifrån jobbet, kan inte med bluetooth:en ;P
#1 Vad tror du om Offwhite, Imasy nämner ju att det vita är svårt att se..
Grattis till nykomlingarna! Ser fram emot bilder. (älskar namnen!! ;D)

Berit kanske är Creme bandad Dominat spot..? Då bleks Creme-färgen ner väldigt mycket.
Margits satin förvillar lite också, Dove som ofta tyvärr är mer brunblaskiga är grå blir än mer åt det bruna hållet om se är satin.
#4 jag tror att de tankar du har om berit är de som stämmer övverrens med vad jag också har i mina tankar, så vi bestämmer att du har rätt 
berit är ljusbrun i färgen, och jätteglansig, så jag förutsätter att hon är satin. berit ät inte alls så i sin päls, mer matt/glanslös. jag hängde intre med i din sista mening, men tror du att hon är dove satin?
# 3, ja namnen ja, de måste ju liksom matcha tre av mina katter som heter Kjell, Kenneth och Kerstin :D
Berit ser klart ut som en creme bandad :o)
#10 Creme? Hon har inga mörka öron, så nog är det mera åt caramel hållet….hihi.
neee, öronen har bara ett par ljusgrå fläckar, men som ni ser, så är de inte helt färgade.
#12 En Caramel kan ha ljusgrå öron. En Creme har mörka nästan svart öron.

Caramel bandad är hon = )
Åhhh jag tittade inte på öronen *hahaha* en caramel bandad är hon o inte creme som jag skrev här uppe, nu har jag tittat på öronen *S*
Skulle vilja se lite tydligare bilder…vet att endel zoohamstrar inte har så stark färg på öron, hade en creme som bara hade några mörka fläckar på öronen…vad tror ni ?
men är hon enbart bandad eller tycker ni hon ser ut som bandad spot?
hon ser enbart bandad ut på bilderna, brutet band dock. Men bilderna är inte de skarpaste :O)
nja, det var ju liksom lite svårt att få en bra bild på energi knippet ;)
men än så länge enas vi om att hon är en caramel bandad?
japp. Caramel bandad.