Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2889 ggr
[Katteeen]
0

Hur mycket kostar dom?

Hej, jag behöver svar på några frågor :) …

*Hur mycket kostar dom där små färgglada rasthagarna?
* Är dom bra?
*Kan dvärghamstrar rymma ur dom?  ;)

Tack på förhand :P
(hoppas någon fattar vilka jag menar! :) )

Asa-N
0

Alla hamstrar kan ju klättra och guldar vet jag tar sig ut ur dem. Men skaffa en "under-sängen-låda" på Ikea t.ex. om du inte redan har en, den går utmärkt att använda :O)

[Katteeen]
0

#1: Okej, jättebra tips! Tack så mycket! :)

[findusen]
0

guldhamstrarna tar sig ur men än så länge har inte dvärghamstarna tagit sig ut iaf :) dom har ju massa päls på tassarna så dom har svårare att klättra än guldhamstrarna som har mer rått-aktiga tassar :P

tycker dom är bra för man fäller ihop dom o dom tar ingen plats när man inte använder dom. använder dom ibland som avskärming ti marsvinen oxå…

tror dom kostar runt en 100lapp!

Linda3046
0

Jag har sett rasthagar för mellan ca 175-300kr. Samma modell hos alla, olika dyra djuraffärer ;P

[Katteeen]
0

#3 och 4: Okej, men jag tror ändå jag skaffar en sån där "ha-under-sängen-låda", då slipper jag ju en massa smuts direkt på golvet ^^     Men tack ändå! ;D

[PixelMollan]
0

I "min" (där jag jobbar) kostar såna galler 135 kr. Men jag rekomenderar INTE det till hamstrar då dom tar sej ut. Däremot marsvin funkar dom bra till :)
Dvärgar har jag ingen aning/erfarenhet av alls :/

[Katteeen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle denna funka? Jag hittar inte dom där helt genomskinliga, och SAMLA-lådor är nog ganska svåra att pressa in under sängen! ^^    Men tror ni detta skulle gå? Utan lock alltså, och att den skulle stå på sängen medans hamstern/hamstrarna är i den och leker?

Måtten: Bredd: 77 cm. Djup: 70 cm. Höjd: 20 cm.  Eller är den för stor?

Asa-N
0

Till dvärghamster funkar det men till guld behöver den vara 10 cm högre. Sedan gäller det att inte ställa klättersaker nära kanterna :o)

[Katteeen]
0

#8: Det ska nog kunna ordnas, det är nog rätt så stort utrymme i en sån låda, så man kanske inte måste ställa allt efter kanterna..?      :)

Anette-Anna
0

Hej!

Vi har en plast-sänglåda som rasthage till våra dvärgisar och det fungerar perfekt! En sak bara- vi har en liten kille som hoppade när han var yngre. Han stod på ett litet kartongtak och sedan försökte han ta sig ut i friheten. Det var nära ögat med han hade otur och vi tur, för han landade i spånet ;) igen. Håll alla högra saker i mitten på lådan och tänk på att inte bygga upp halvhöga grävhögar i kanterna för det är perfekt att klättra ut ifrån.

[Katteeen]
0

#10: Japp, ska tänka på det! ^^

beccan92
0

jag har också en sån sänglåda från ikea till mina dvärgar. Det funkar jätte bra. min ena dvärg hon tar sig inte ut men min andra han kan ta sig ut om det står något för nära kanten (han hoppar). Men annars tycker jag att den funkar super braSkrattande

[Katteeen]
0

#12: Okej, vad bra att det funkar bra! ^^       Ja man får nog vara lite försiktig med inredningen så de små liven inte hoppar ur lådan ;).

beccan92
0

japp ;D

[Katteeen]
0

^^

psyko
0

Min guldhamster tror att han är en apa, så om han kan klättra uppför sängar, bakom element, över böcker och lådor så tror jag att han antagligen skulle klara av ett sådant galler oxå.
Inte att rekomendera till hamstrar!

[Katteeen]
0

#16: Okej, men om jag nu får skaffa hamster, så ska jag ha dvärghamster, inte guld. ^^