Springboll/Aktivitetsboll till hamster.. Farlig??
Hej! Min kompis sa att en aktivitetsboll/springboll till hamstern är farlig ;s Är det sant eller är det någon som ljugit för henne eller lurar hon mig?? För jag tänkte köpa en sån till mig lilla Pepsi <33 Tacksam för svar! MVH Pepse_97
Nej det är inte farligt om du har en tillräckligt stor boll, den näst största eller allra helst den största. Du kan lugnt köpa en sådan till Pepsi. Men tänk på att vänja hamstern korta stunder i början och aldrig mer än ca 15 minuter.

Min hamster älskar att springa i bollen.När han vill ut så sätter han sig ner och stirrar på mig *ASG*! 15minuter per dag brukar han få i bollen.. 5 minuter i taget..
usch jag gillar inte hamsterbollar. tanken på att vara instängd och inte se vart man rör sig, skulle aldrig sätta mina hamstrar i en sån.
Ja men de är ju faktiskt genomskinliga, sedan har du ju ett annat faktum, hamstrar har väldigt dålig syn så det spelar inte så stor roll :o)

Jag har en,fast den är i tu men innan så sprang min hamster i den…
Jag har en sån boll till min dvärgis. Han gillar att ha den och på så vis kan han röra sig lite mer fritt då det inte lättaste att släppa en dvärghamster som ett större djur. :)
Dock springer han inte i den varje dag men dom dagar han inte kan/hinner vara ute och klättra på mig så får han en stund i den istället för att slippa buren ett tag. :)
Han gillar bollen och hoppar ner i den själv, öppnar den sig så sitter han och väntar på att jag ska komma istället för att smita ut. :) Sen får jag nästan slita ut honom ur den ibland.
Den är smidig att ha när man rengör buren. För då kan man ägna sig helt åt det medans han roar sig. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Ad #4. Greit nok det med dårlig syn, men får de brukt værhårene/morrhårene sine inni den ballen? Lukter utenfra (som de trenger å orientere seg etter) blir vel helt utestengt i en plast-ball?
#3 Tror du lite av sätter dina egna känslor in i det hela. Jag tror om en hamster ej gillar bollen så visar de det, gäller bara att vi ser det.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#7 min boll har iaf springor och nog känner han lukt för han stannar i köket där man kan spillt ner lite mat i en golvspringa så står han där ett bra tag. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Jag kan påstå att Pepsi älskar att springa i hjulet! Det är det bästa han vet! ^^ Förutom att komma ut då xD
Farlig och farlig. Den är väl det om hamstern springer där det finns trappor. Jag har en varsin till mina hamstrar , de brukar vara ute en liten stund sen får de komma in å vila. På förpackningen till bollarna tror att det stod det att de får vara högst 20 minuter varje gång.
Jag brukar säga att 10-15 minuter är ganska lagom att de är i bollen, mina stannar själva när de vill ut från bollen :o)
Samma här , det märks när bet börjar bli tyst. Oftast sitter dom och tvätar sig eller sover då är det dags och ta in dom
#3: De ser igenom plasten! Linas dvärghamster, Daim, har lärt sig att svänga undan när han ser ett föremål som står i vägen.. Skitkul att titta på! Han ser ut som värsta rallyhamstern! *svänga hit svänga dit* Hihi X)
*puttar upp*
#14 Låter så gullig! Måste testa att köpa en aktiverings boll=)
#16: Hihi, jaa, han ser så smart ut när racar runt på golvet. Absolut värt att testa tycker jag iaf, fler hamstrar gillar det tydligen! ;)