lilac och blue ice
jäklar vilka snygga färger det är.
lilac verkar rätt vanligt i NJ (New Jersey, usa) området då det fanns i flera av de djuraffärer vi besökte.
uppfödaren vi hälsade på hade bara lilac i lh.
en ny färg hade nyss dykt upp som kallas blue ice. den var blå isgrå väldigt vackert.
de hamstrar vi såg hos henne å i djuraffärerna var mkt mindre å huvuderna var inte lika breda som det önskas här i sverige.
de två färgerna står nu högt upp på min önskelista.
får hoppas de får fram blue ice i kh.
nu måste jag läsa på så jag lär mej vilka färger lilac å blue kan paras med.
mkt roliga å söta hamstersaker kom med hem
Ja visst ja, du har varit i Usa ja! :) Trevligt.
Blue ice låter häftigt!
Va köpte du för hamstersaker då? -nyfiken-
Välkommen hem!!
Men du måste ju visa kort på djur å saker därbortifrån!!!
D e tyvärr den där dg=darkgreygenen som behövs för lilac i alla fall å den finns inte i sverige vad vi vet… kanske i ngt annat nordiskt land så vi kan hämta hem över gränsen???
Beige å Ivory e 2 älsklingfärger för mig som oxå kräver dg genen… suck…
tyvärr dog min kamera å min laddare funkade inte där borta så några hamsterkort blev det inte.
kunde ha fotat med mobilen men tänkte inte på det när vi var hos uppfödaren.
i djuraffärerna fick vi inte fota. dottern fotade en kull nakna dvärgar å butiksföreståndaren kom å skällde å bad oss radera de bilderna å sen vågade vi inte fota i fler butiker.
djurhållningen är dålig i butikerna.
nakna dvärghamstrar som höll på att klia sönder sej,kan bero på vantrivsel. små varma glasburar.
hamsterhonor med ungar.
ungar på 2,5v som såldes.
hamstrar som slängde sej mot glaset.
hundvalpar i små trånga bås med gallergolv.
katter som inte hade nåt att ligga på.
sjuka fiskar i små trånga akvarium,så många att de knappt kunde röra sej. färglösa troligen fel temp i vattnet. fåglar med dåligt klippta vingar(olika långa).
inga djur som behöver Sand hade det (fåglar,å dvärghamstrar). Sand fanns inte ens att köpa mer än akvarie grus som är för grovt att sandbada i.
blir förvånad över att inget händer på djurfronten då det finns så många djuraktivister i landet som protesterar emot säldödandet,pälsar,isbjörnarnas svårigheter osv men de protetesterar inte mot djuraffärernas djurhållning.
alla burar som fanns till försäljning var för små,de flesta var som habitrailburarna el mindre.
nu ska jag packa upp å sen kolla in min kh kull som föddes när vi var borta.
är nyfiken på vilka färger det blir.
Ja djurbutikerna i usa har man ju tyvärr hört talas om och det lär inte vara någon trevlig syn.

Ååå välkommen tillbaka Eva!! :D Vad spännande! Blue ice låter ju riktigt spännande.. :) Nått man skulle vilja se med egna ögon!
Hoppas ni har haft det trevligt och inte bara kollat på hamstrar och i djuraffärer.. *thihi* ;P
// Nathalie
Ivory, jag dööör för den färgen !
välkommen hem,,vad synd att det inte vart några foton ,,
ice blue lät ju häftig :)
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Blue ice låter fint :)
ivory liknar det inte om jag gämför bilden hos shf.
de var mer blåaktiga å frostade el hur jag ska beskriva.
kanske finns det olika nyanser av ivory.

#9 Jag tror mandizen syftade på det som Englatassens skrev om just darkgreygenen där hon nämnde att man behövde den även för Beige och Ivory.. ;P
// Nathalie
ok så var det nog
Japp så var d!!! Tack Nathalie!!!
#3 Usch så hemskt! Kan inte fatta att det är så olika i olika länder. Vi är ju ändå människor allihop å sägs va så kloka - pyttsan heller :P
#13. Ja det är hemskt, och rätt chockerande att det sker i ett så rikt land också.. När jag var på malta sålde de hundvalpar, kattungar, smådjur och fåglar på en marknad.. Det var ingen vacker syn och förstörde hela utflykten :(
Åter till ämnet: Vore kul om vi kunde få in Lilac i Sverige :) Blue ice låter häftigt!
Vill bara nämna varför de mörkgrå och lilac försvann från Sverige. Genen för dg är troligtvis sammanbunden med någon gen för svansknyck. Folk tröttnade på att inte kunna avla eller ställa ut sina hamstrar då mer eller mindre alla hade stora svansdefekter. Enligt hörsägen ska det tydligen vara likadant i England…

#15 Tack så jätte mycket för den informationen! Intressant! Har för mig att jag hört det förut oxå.. :) Tack så jätte mkt! :D
// Nathalie