Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 453 ggr
_BeBe_
0

Viltecknade?!

Vilka är egentligen de viltecknade färgerna?

Och heter det viltecknade eller vilTtecknade? Generad

Englatassens
0

Nf, Cinnamon, Gul, Honey, Silvergrå, Rost…. Ja alla som har kindteckningar å halvmånar (om d nu inte e umb)

Gå in på SHF å kolla på alla olika färger å jämför så kan du se å lära dig mera!!!Flört

Det heter Vilttecknade!!

_BeBe_
0

Thanks! :)

Nicolina
0

Vill bara tillägga en sak om Nf:
Normalfärgad = Viltfärgad

Ingen annan vilttecknad färg kallas viltfärgad.

Englatassens
0

Men Nico….. Om man går in på SHF:s sida-guldhamster-färger…. så står det  STANDARD VILTTECKNAD…. å sen följer dessa färger mfl efter det…. kolla får du se!!!Glad

Asa-N
0

Ja men det är bara nf som kallas viltfärgad nico sa ju att ingen annan vilttecknad kallas viltfärgad :O) utan just vilttecknade.

Englatassens
0

Ja det såg jag men _BeBe_ frågade ju just bara om VILTTECKNADE å då svarade jag på det….Glad

Asa-N
0

Ja det är mycket med det tekniska Skrattande

Nicolina
0

Men Marie….. jag skrev _"vill bara tillägga en sak om Nf"
_Och vet mycket väl vad det står inne på SHF hemsida ; )

Det jag ville var att förtydliga en sak om just Nf, inget annat. Nf hör ju till vilttecknade ja, men ibland hör man viltfärgat också och då ville jag på engång förtydliga att det bara är Nf som kallas det, inte de andra vilttecknade färgerna också.

Englatassens
0

Aha!! Ja va bra!! Visst e d kul att vi hjälps åt å ännu kuligare med folk som vill lära sig mer!! Skrattande

Nicolina
0

Jamen visst är det = )
Hamsternörd som man är får man ju svara på alla 10 frågor om allt och inget hela tiden… men det är ju kul! ;-)

Asa-N
0

_bebe_ här är tråden……