Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 917 ggr
Asa-N
0

Min lilla Vimsan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har nu blivit hela 8 veckor och söt som socker :O)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4f729691-f447-4491-bd0b-65c8e15609bf&Filename=Vimsan8 080122.JPG)

Asa-N
0

å en till….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9efabaa3-a0eb-4ec7-88f3-8aec9be91e11&Filename=Vimsan2 080122.JPG)

Asa-N
0

å en till….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0be69564-c40c-44c6-b724-d38062b7f3ff&Filename=Vimsan1 080122.JPG)

ElinLiitah
0

Gud vilken fin :)

Sara87
0

Fin färg hon har :)

[Mariaxx]
0

eldhamster…sööt.

hidianan
0

Älskar satin glänsandet jätte mycket, bara så sött :)

Asa-N
0

Ja hon har riktigt bra färg och satinet ger ju djup åt det :o))

mari-
0

Ojj va vacker hon är… Håller med alla att det är väldigt vackert med satinet..

Faster Åkerlilja hälsar!!!

Asa-N
0

Vimsan hälsar till Faster Åkerlilja :o))

E-L-S-A
0

Söt som socker var hon allt! :)

Anne-Hedvig
0

Hun er så skjønn at det er ikke til å tro!

Asa-N
0

Ja enda skillnaden mellan henne och Caroline är ju att Caroline är rex :o)

Englatassens
0

Men Åsa? E inte hon skp? El du kanske ska börja me d? Räcka ut tungan 

Tänkte på Betulas honor som d e gult i efter morfar…

Asa-N
0

#13 det finns ingen synlig fläck på henne, har synat henne då mamman är cremegul. Men därför kommer hon bara att paras med nf.

Men visst finns det en liten risk att det finns något litet strå som inte syns med blotta ögat. Det är testparning som gäller, med en nf-hane.

Men jag ska alltså inte köra skp.

Englatassens
0

Ja d e bra Åsa!!!

Ja d e ju inte alls ngn garanti om man ej ser d me ögat.. kan ju som du själv säger finnas där ändå… lömskt detta…. men viktigt så d inte blir ännu mer fel i stamboken…Fundersam

Asa-N
0

Precis Marie. Det är därför jag ska göra en test-parning på henne med en nf, för att se vad som kommer :o) Det är ju inte värre än att det i så fall får bli en kull till sällskap :O)

Det är jäkligt lömskt denna gula färg och den biter sig kvar länge :o(

[Mariaxx]
0

Precis som min kull…nu visste jag att mamman nog är skp och kommer sälja dessa till sällskap.

Kram!

Asa-N
0

I kullen där Vimsan är född vart det 10 st, och om jag minns rätt nu på rak arm så var det 5 eller 6 honor. Av dessa vart det en skp.

Englatassens
0

Ja om man parar en skp hona me en icke gul hane blir d ju 50% chans till gult i avkommorna…

Maria!! Skicka ju om gul genetik till dig… Du kan väl göra en artikel om d hit??

[Mariaxx]
0

japps. på Gång…tack Marie!

Asa-N
0

Jodå jag kan det gula, så det är bara testparning som gäller. Men bärare av gult är hon ju hur som helst.

Englatassens
0

Jopp!!! Men d e bra för alla å läsa tänkte ja!!!Räcka ut tungan

[Mariaxx]
0

Vilken tur att inte gult är recessivt då…haha….

Ja, testpara Mickel med nf hona kommer vi med göra OM han överhuvudtaget ska få para här i framtiden.

Asa-N
0

Nej det är dominant, men det spekuleras i om det kan spöka ändå i senare generationer. I alla fall på creme-sidan.