Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 659 ggr
Ebba-A
0

Färgskillnad NF?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rexa och Hasse är båda vanliga NF. Men en fråga: Det är väldigt olika i färgen. Är båda verkligen vanlig nf?

Bifogar en bild på Hasse och Rexa. Rexa är den mer orangea och Hasse den andra :)

Värd på Choklad iFokus

Asa-N
0

Hasse är definitivt nf men Rexa är i så fall en "dålig" nf, tycker hon är lite för "rostig" för att vara nf….

Ebba-A
0

#1 Okej. Kan någon visa en bild på en rost så får jag se? :)

Värd på Choklad iFokus

Sara87
0

Sök på Jindra i sökfunktionen så hittar du bilder på Marias Rost umb tjej.

Ebba-A
0

Okej :) En fråga: Rost, är de helt rostfärgade eller är de t.ex vita på magen eller så?

Värd på Choklad iFokus

Ham-Madam
0

rexa liknar en nf men är dåligt tecknad.

mer brunt och mörkare kindteckning och hätta hade varit önskvärd.

har du inte parat de två?

vilka färger fick ungarna?

Asa-N
0

Det vart bara nf så sannolikt är det som jag skrev att Rexa är en "dåligt" färgad nf.

Nicolina
0

Jag tycker båda två är dåliga färgade Nf.
Hasse ser väldigt blek ut vilket kan vara ålderna också för jag har för mig att han är äldre..? Rexa saknar ju som redan sagtt kindteckningar och hätta.

Asa-N
0

#7 hon har teckningar men väldigt svaga :o)

Nicolina
0

#8 Jo väldigt, väldigt svaga i så fall för de syns inte på min dator ;-)  Men det kan ju vara som så många gånger förut bildinställningrna på datorn..

Asa-N
0

Ja det är det nog för jag ser svaga kindteckningar på henne :o)

Ebba-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hasse är två år nu. Han var ungefär 1,8 månader när de parades lägger in en närmre bild på Rexa :)

Värd på Choklad iFokus

Asa-N
0

Ja hon är en "dålig" nf, med nästan inga teckningar.

Ebbis, från det ena till det andra, har du möjligen planer på att att byta avtar inom en överskådlig framtid? Den du har är ganska "störig" :o) i alla fall för mig med brytningsfel på ögonen.

Ebba-A
0

Joo… Det harc jag skulle prova om den fungerade ara men det har aldrig blivit av att byta men jag gör det nu :)

Värd på Choklad iFokus

Asa-N
0

Tack snälla du :o)