Hamster iFokus

Hamster

Läst 149 ggr
Godiva
0

Är vår lilla hamster döende?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hamstervänner!
Vår lilla Sigge är en angora hamster som är 1 år och 7 månader🐹❤️ Han är sedan några dagar inaktiv, inte pigg på att äta och ligger bara ihoprullad och är jättetrött!😞 Dessutom har han ett litet märke, plupp, sak på magen..Vad tror ni - kan han vara på väg till hamster himlen? Självklart ska vi ta kontakt m veterinär om han inte piggar på sig! Vill bara höra med er andra.. Skickar en bild på pluppen.

Tacksam för feedback🤗

91Marran
3

Hamstrar är bytesdjur. Visar sällan när de mår dåligt. Så vänta inte med veterinär. Åk dit redan i morgon på morgonen. Så tidigt du kan. Låter som att den lider.

Mvh
Mig

Godiva
0

#1: Som jag skrev: Självklart ska vi ta kontakt m veterinär! Det är gjort..
Tänkte om någon kände igen märket eller kunde tillföra något annat igår när jag skrev, men tack ändå😊

UlrikaD
0

#2 Så vad sa veterinären?

91Marran
0

#2: Du skrev om han inte piggnar på sig och jag tipsade om att ta till veterinären direkt. :)

Mvh
Mig

Godiva
0

#4: Han har varit dålig förut så vi trott att det var slutet, men blivit sig själv igen efter bara någon dag. Därav mitt ”om han inte piggar på sig” Ingen här verkar veta ngt om pluppen eller verkade kunna beskriva hur en döende hamster beter sig. Tog bara en chansning ifall någon hade erfarenheter av det här på sidan🤷‍♀️ Är det någonstans man borde kunna få svar på det, så är det väl här, tänkte jag, men fick dock svar på annat håll😊

UlrikaD
4

#5 Är det någonstans man får svar om ens hamster är döende är det hos veterinären. Ingen här har sett din hamster. Ingen här är veterinär. Allt blir bara gissningar. Och är det någon gång man inte ska gissa är det om ens djurs hälsa.
Så, hur gick det?