Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteende
Läst 115 ggr
Hamsterplamster
0

Hona och hane i samma rum

Efter min älskade robbe gott bort har jag börjat leta efter en ny liten hamster att ha och jag hittade en bra Uppfödare som ska få en liten kull runt april men till poängen har det funkat för er att ha samma art av olika kön i samma rum utan stress? Jag har inte plats at separera dom till olika rum

"A life without hamsters is possible but pointless"

Cireea
1

Absolut, som uppfödare hade jag alla mina hamstrar oavsett kön i samma rum. Hade aldrig problem med det.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

zickan
1

Lite sent svar. Men samma här. Har oftast alla mina hamster burar i samma hörn oavsett kön. Ende jag märkt av är att både kön kan ha lite mer energi när flera honor brunstar samtidigt. Ende gången de brukar va nån som klättrar upp i taket för att tugga på galler och nån gång varit nån som möblerat om hela sitt boende. Även då det varit mer tuggande och under åren varit nån som tuggat sig ut. Brukar va mer när flera honor synkar sin brunst dag och är lite mer hormoner. Men annars märker jag inget av det alls att de bor nära så.

Bara att man behöver ha koll så de inte kan ta sig in i varandras burar om en skulle lyckas rymma.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.